الگوریتم های گوگل رایگان

از سیر تا پیاز الگوریتم های گوگل، از ابتدا تا 2024!

در این الگوریتم اهمیتی ندارد شما به چه زبانی عبارتی را جستجو کرده اید، الگوریتم MUM تخصصی ترین متن را به کاربر ارائه می دهد. در ابتدا فقط می شد سایت ها را از طریق کامپیوتر مشاهده کرد، به همین دلیل سایت ها به گونه ای طراحی شده بودند که در دستکتاپ نمایان شوند. با گذشت زمان، موبایل وارد زندگی روزمره انسان ها شد و کاربران بیشتر تمایل داشتند از موبایل های خود برای جستجوی گوگل و مشاهده صفحات وب استفاده کنند. به همین منظور، از الگوریتم های گوناگونی استفاده می کند تا سایت های متقلب را گیر بیندازد و آن‌ها را از صفحه سرچ خود حذف نماید. RankBrain علاوه بر درک معنای عبارت جستجو، فاکتورهای دیگری مانند اعتبار وب سایت، ارتباط و تعامل کاربر را هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحات در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند را نیز در نظر می گیرد.

با پیروی از این قوانین، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همواره با الگوریتم های گوگل سازگار است و بهترین نتایج را برای کاربران ارائه می دهد. همچنین الگوریتم پنگوئن، بر روی لینک های داخلی و دریافتی تمرکز داشت و توجهی به لینک های خارجی نداشت؛ اما در آپدیت های جدید این مشکل را حل و لینک های خروجی را هم مورد بررسی قرار داد. به روزرسانی الگوریتم پنگوئن عمدتا علیه صفحات اسپم با هدف بهینه سازی نتایج جستجو برای کاربران انجام می شود. این پیشرفت با بهبود کیفیت وب سایت های فنی با محتوای با کیفیت بالاتر حاصل شد. بدین ترتیب، موتورجستجوگوگل نیز برای یافتن این سایت‌های اسپم گونه، فعالیت خود را آغاز کرد. در همین راستا الگوریتم پنگوئن روش‌های تنبیهی را برای سایت‌هایی که چنین اقدامات اسپم‌گونه‌ای انجام می‌دهند، در نظر گرفته است.

گوگل از به‌روزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگ‌ترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد می‌کند. گوگل مدل‌های برت را برای درک بهتر عبارت‌های جستجو شده ساخت و عبارت BERT را از حروف اول کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفت که به رمزگذاری عبارت‌های جستجو و صفحات وب (به صورت دوطرفه) اشاره دارد. بینگ چت یک ابزار جستجوی قدرتمند است که از هوش مصنوعی برای ارائه پاسخ های جامع و دقیق استفاده می کند. این ابزار می تواند به شما در یافتن اطلاعات، خلاصه سازی متون، و حتی تولید محتوای خلاقانه کمک کند. بینگ چت یک رقیب جدی برای گوگل جمینی محسوب می شود و قابلیت های چشمگیری دارد. الگوریتم گوگل برت که در سال 2019 معرفی شد، یک انقلاب بزرگ در درک زبان طبیعی و پردازش معنایی جستجوها به حساب می‌آید.

یک سری سایت هایی هستند که کلمات کلیدی پرکاربرد را برای سایت خود و صفحات آن استفاده می کنند تا جستجو ها را از آن خود کنند. هدف از الگوریتم های گوگل این است که این سایت ها را شناسایی کند و رتبه آن ها را کاهش دهد. هدف دیگر گوگل شناسایی مطالب سایت های مفید و کاربر محور و افزایش رتبه آن هاست. هدف از الگوریتم گوگل این است که این سایت ها را شناسایی کند و رتبه آن ها را کاهش دهد. پس از اینکه مهم ترین الگوریتم های گوگل را بررسی کردیم حال نوبت به آن می رسد که به معرفی کتاب های کاربردی برای درک الگوریتم های گوگل بپردازیم تا شما برای کسب اطلاعات بیشتر این منابع را مطالعه نمایید. گاهی اوقات گوگل نمی داند که به یک وبسایت چه جایگاهی را در گوگل بدهد برای همین به طور امتحانی این سایت را جزو SERP قرار می دهد تا بر اساس رفتار کاربران به این سایت ها امتیاز دهند.

الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتم‌ها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آن‌ها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه‌ در گوگل مواجه می‌شوید. الگوریتم دزدان دریایی (Pirate) که در سال ۲۰۱۲ به‌روزرسانی شد همان‌طور که از نام آن پیداست با دزدی ادبی مقابله می‌کند. کار این الگوریتم گوگل این است که برای سایت‌هایی که به کپی رایت احترام نمی‌گذارند رتبه‌بندی منفی در نظر می‌گیرد. از سال ۱۹۹۸ که این موتور جستجو برای اولین بار شروع به کار کرد تا سال ۲۰۲۴ که گوگل یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجوی دنیاست، این الگوریتم‌ها پویاتر، کاربردی‌تر و متناسب‌تر با شرایط فعلی شده‌اند. هدف اصلی الگوریتم‌ها این است که کاربران به‌راحتی به محتوای باکیفیت، مفید و قابل اعتماد دسترسی داشته‌ باشند.

این الگوریتم گوگل با هدف کمک به کاربران برای دسترسی راحت به بهترین و مفیدترین محتواها طراحی و اجرا شده‌ است. دیگر فقط پراکندگی درست کلمه کلیدی نیست که اهمیت دارد، بلکه کاربردی بودن و فایده محتوا برای مخاطبان در درجه اول اهمیت قرار دارد. بعد از معرفی دو الگوریتم پاندا و پنگوئن، سایت‌های زیادی با از دست دادن رتبه مواجه شدند که پس از تصمیم به استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه دیگری گرفتند. آن‌ها سعی کردند با توجه بیش از حد به کمیت‌ها خود را به رتبه های بالاتر برسانند، مانند استفاده زیاد از لینک، استفاده زیاد از کلمات کلیدی و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در دامنه سایت که واقعا موفق هم بودند. در این موقعیت بود که گوگل الگوریتم EMD را در سال 2012 منتشر شد و در این سال‌ها بارها آپدیت شده و بهبود یافته است. الگوریتم EMD در واقع یک آپدیت بزرگ بود که باعث شد سایت‌های بی‌کیفیت از رده خارج شوند.

بروزرسانی الگوریتم  Mobile Speed در سال ۲۰۱۸، سرعت سایت در موبایل را به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی اضافه کرد. اهمیت این الگوریتم به‌این خاطر است که بازدیدکنندگان معمولا اطلاعات سریعی را در دستگاه‌های تلفن همراه خود می‌خواهند و کند بودن سایت در تلفن‌های همراه، باعث نارضایتی کاربران است. سرعت بارگذاری کندتر باعث کاهش رتبه‌بندی SERP سایت در این الگوریتم گوگل می‌شود. الگوریتم Caffeine «کافئین» از آپدیت‌های مهم الگوریتم‌های گوگل بود که در سال ۲۰۰۹ مطرح و چند ماه بعد در سال ۲۰۱۰ ارائه شد. این الگوریتم نوعی سیستم ایندکس کردن جدید برای صفحات و وب‌سایت‌های مختلف ارائه می‌داد.

هدف الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، دسته‌بندی مطالب سایت‌ها و کمک هر چه بیشتر به مخاطب در یافتن اطلاعات مدنظر است. روزانه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شوند که این شبکه جهانی وب را به یک کتابخانه بی‌انتها تبدیل می‌کند. گوگل به‌عنوان کتاب‌دار این کتابخانه باید بتواند مطالب را دسته‌بندی کند تا بر اساس نیاز متقاضیان آن‌ها را در دسترس قرار دهد. آنچه به گوگل در این امر کمک می‌کند الگوریتم‌ها هستند.الگوریتم‌های جدید گوگل این فرآیند را ظرف چند ثانیه انجام می‌دهند. الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل از میان سایت‌هایی که در خود گوگل ایندکس می‌شوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند. هر چند گوگل سال‌ها قبل از آن نیز به ارائه خدمات مشغول بود، اما پاندا اولین الگوریتمی ‌بود که در دنیای مدرن سئو به صورت رسمی ‌معرفی شد.

3- افزایش مدت زمان ماندگاری در سایت و کاهش بانس‌ریتهمان طور که می‌بینید این دو فاکتور با هم نسبت عکس دارند و بالا رفتن یکی باعث پایین آمدن دیگری می‌شود. 1- افزایش نرخ کلیک با استفاده از توضیحات (Description) جذابحتما برای شما هم پیش آمده که قبل از کلیک روی لینک سایت توضیحات مختصری را که در صفحه‌ی نتایج درباره‌ی سایت نوشته شده، بخوانید. هر چه این توضیحات جذاب‌تر و ترغیب‌کننده‌تر باشد احتمال کلیک کردن شما بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است برای نوشتن این توضیحات، احساسات مخاطب را نشانه بگیرید و هم‌چنین از کلمات موثر و پر قدرت استفاده کنید. سعی کنید لینک‌هایی که انتخاب می‌کنید در راستای محتوا باشد، ممکن است یک عنوان جذاب عده‌ی زیادی را جذب کند اما گوگل به دنبال کشف ارتباط‌های معنایی‌ست پس به هماهنگی مفهوم لینک‌ها، محتوای سایت و استفاده درست از انکر تکست ها دقت کنید. علاوه بر این، الگوریتم تازگی محتوا، آپدیت شدن محتواهای قدیمی را نیز بررسی می کند و این برای گوگل حائز اهمیت است.

در واقع الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد. Google Colab یک محیط آنلاین برای نوشتن و اجرای کدهای پایتون است که به ویژه برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مناسب است. با شرکت در دوره رایگان شاتل، با برنامه نویسی و هوش مصنوعی به صورت کامل آشنا میشی،۴ پروژه عملی انجام میدی و در انتهای دوره مدرکش رو هم دریافت میکنی! یک منتور هم در کنارته به همه سوالاتت جواب میده و راهنماییت میکنه تو این مسیر. ما در آیولرن با دوره‌های جامع برنامه نویسی و هوش مصنوعی ، شما را به بهترین ها در این عرصه تبدیل می‌کنیم. بهینه سازی سایت در گوگل را می‌توان یکی از مشاغل پول‌ساز دنیای دیجیتال مارکتینگ دانست و سایت آموزش سئو را مرجع مناسبی برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت.

این الگوریتم هم مانند الگوریتم رنک برین یک ماشین یادگیری است؛ یک تکنیک وابسته به شبکه عصبی که برای پردازش زبان طبیعی به وجود آمده است. کلمه BERT هم از حروف ابتدایی کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers به معنی «رمزگذار دوطرفه نمایش داده شده از مبدل‌ها» گرفته شده. در دوره تولید محتوا مسیر نگارش محتوای ارزشمند و استانداردهایی که در جلب رضایت کاربر و درک گوگل از محتوای صفحه تاثیرگذار هستند را می‌آموزیم. ولی اگر اصول و استانداردهای سئو را شناسایی و رعایت کنیم، نتیجه‌ای ارزشمند به همراه دارد. این الگوریتم اعلام می‌کند کسی که محتوا را می‌نویسد و در اینترنت منتشر می‌کند، باید در آن حوزه اطلاعات کافی داشته باشد. همچنین اعتمادپذیری یک سایت زمانی از بین می‌رود که از محتوای کپی شده و غیرقابل استناد استفاده کند.

جالب است بدانيد که اين الگوریتم در آپديت هاي بعدي به جاي بررسي صفحات اصلي سايت شروع به نظارت بر روي كل صفحات سايت ها نموده كه این كار باعث بالا رفتن كارايي در نتايج جستجو شد. سلام حسین جانوقتتون به خیرالگوریتم پنگوئن برای شناسایی لینک‌سازی‌های اسپم و غیرطبیعی هست و این موضوع رو هم میتونه متوجه بشه. با اینکه گوگل فاکتور تجربه را به دستورالعمل ارزیابی خود اضافه کرده است، اما تاکید دارد شاخص اعتماد (trustworthiness) مهم‌‌ترین شاخص در E-E-A-T به شمار می‌رود. صفحاتی که غیرقابل اعتماد هستند، صرف نظر از اینکه چقدر در آن‌ها تجربه، تخصص یا اعتبار وجود دارد، قطعاً E-E-A-T پایینی دارند. از نگاه گوگل و E-A-T، سایتی که در میان سایر کسب‌وکارها قابل اعتماد باشد، می‌تواند برای کاربران هم اطمینان را فراهم کند.

از این طریق، کاربران می‌توانند به‌راحتی به محتوای کاربردی دسترسی داشته‌باشند. بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) یکی از بروزرسانی‌های خیلی مهم در الگوریتم‌های گوگل بود، زیرا جستجوی صوتی را پایه‌گذاری کرد. به علاوه، الگوریتم مرغ مگس خوار به جای کلمات خاص، روی عبارات کامل مورد جستجو تمرکز کرد و نگاه مفهومی بیشتری به کلمات کلیدی و عبارات داشت. این الگوریتم به کاربران کمک می‌کرد که وقتی چیزی را جستجو می‌کنند موارد مرتبط با آن یا مترادف‌های آن را نیز به‌راحتی پیدا کنند. این الگوریتم باعث شد که وب‌سایت‌ها محتوا را نه برای موتور جستجوی گوگل، بلکه برای مخاطبان خود بنویسند و به جای تمرکز روی کلمه کلیدی، روی محتوا تمرکز کنند. این الگوریتم بهینه‌سازی سایت تا آوریل 2015 در حال آزمایش بود و در اکتبر 2015 رسماً معرفی شد.

به عبارت دیگر، این الگوریتم به گوگل می‌گوید که کدام صفحات وب در یک موضوع خاص، معتبرتر و قابل اعتمادتر هستند. تیم تولید محتوای پرش مارکتینگ در این مقاله، به زبانی ساده و روان، مهم‌ترین الگوریتم های گوگل و تاثیر آن‌ها بر سئو را به شما معرفی خواهد کرد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید. الگوریتم رنک برین، این وظیفه مهم را بر دوش کشید و نتایج جستجو را به نفع کاربر بهینه کرد. مثلاً برای این‌که بهترین رستوران های تهران را بشناسید، دیگر نیازی نیست وارد سایتی شوید و یکی آدرس هر کدام را پیدا کنید.

الگوریتم پیج رنک گوگل، یکی از پایه‌های اصلی رتبه‌بندی صفحات وب در موتور جستجوی گوگل است. این الگوریتم که توسط لری پیج و سرگئی برین، بنیان‌گذاران گوگل، توسعه داده شد، به عنوان یک سیستم رای‌گیری در نظر گرفته می‌شود. سیستمی که در آن، هر صفحه وب به صفحات دیگر رای می‌دهد و این رای‌ها بر اساس لینک‌هایی که یک صفحه به صفحات دیگر می‌دهد، محاسبه می‌شود. صفحاتی که از صفحات معتبرتر لینک می‌گیرند، خود نیز معتبرتر در نظر گرفته می‌شوند. چیزی که تا کنون برای همه‌ی ما محرز شده، این است که گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران با جستجو در موتور جستجوی او، به بهترین و مفیدترین نتایج دست پیدا کنند.

این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. اهمیت آشنایی با آخرین آپدیت‌ها از الگوریتم‌های جدید گوگل برای مدیران وب‌سایت‌ها و سئوکاران نیز در بهینه سازی بهتر سایت‌ها و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوست. با دانستن قوانین حاکم بر رتبه بندی صفحات وب، می‌توانیم صفحات وب‌سایتمان را به گونه‌ای طراحی کنیم که مطابق با سئو بوده و از نظر گوگل –برای کلیدواژه موردنظرمان- مرتبط‌ترین باشند. وبمستران و سئوکاران از الگوریتم‌های بهینه‌سازی سایت برای سئو وب‌سایت استفاده می‌کنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد. از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد. در سال‌های اخیر استفاده گوگل از الگوریتم‌های هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده و گوگل سعی می‌کند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد.

هیلتاپ در رتبه بندی سایت شما می تواند تاثیر زیادی بگذارد و براساس فاکتورهای مشخصی رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای اینکه با یکی از کاربردهای الگوریتم موش کور آشنا بشوید، تصور کنید عبارتی مثل “کافه در معالی آباد” را سرچ کرده اید. در گذشته کافه ای که خارج از محدود معالی آباد قرار داشت در نتایج سرچ گوگل نمی آمد. اما با این آپدیت، کسب و کارهایی که خارج از محدوده نیز هستند، در نتایج حضور دارند. اگر شما عباراتی مانند “دندانپزشکی نزدیک من” و یا “رستوران خوب در ولیعصر” را در گوگل سرچ می کنید، در واقع از الگوریتم کبوتر استفاده کرده اید.

الگوریتم پنگوئن بخش مهمی از امتیاز رتبه بندی گوگل برای صفحات اینترنتی را شامل می‌شود و تاثیر زیادی در نتایج گوگل دارد. یکی از پیشگامان انقلاب هوش مصنوعی، ابزار هوش مصنوعی گوگل است که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و ابتکارات خلاقانه، توانسته است تأثیر بسزایی در پیشرفت هوش مصنوعی داشته باشد. در عمق ماجرا، Google Algorithm به عنوان مغز متفکر این موتور جستجو عمل می‌کنند و با استفاده از معیارهای متعدد مانند کیفیت محتوا، ساختار سایت، سرعت بارگذاری، تجربه کاربری و اعتبار دامنه، رتبه‌بندی سایت‌ها را تعیین می‌کنند. این سیستم پیچیده با هدف ارائه بهترین و مفیدترین نتایج به کاربران طراحی شده و به طور مستمر در حال تکامل است. نام الگوریتم برت مخفف شده‌ی عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers به معنی «رمزگذار دوطرفه نمایش داده شده از مبدل‌ها» است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و برای اینکه متوجه بشویم چگونه سایت خود را برای الگوریتم موبایل فرست ایندکس بهینه نماییم ، مقاله الگوریتم Mobile First Index چیست؟ را مطالعه نمایید. الگوریتمی که با هدف درک بهتر معنای عبارت‌های جستجو و ارائه نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تر به کاربران طراحی شده است. با این کار، وقتی کاربری به دنبال یک کسب‌ و کار محلی است، انتظار دارد نتایج جستجو به او کمک کنند تا به سرعت و به راحتی کسب‌وکار مورد نظر خود را پیدا کند. نمایش نتایج محلی مرتبط، رضایت کاربر را افزایش می‌دهد و به گوگل کمک می‌کند تا به عنوان یک موتور جستجوی مفید و کارآمد شناخته شود. به همین دلیل، یکی از اهداف مهم الگوریتم‌های گوگل، ترویج محتوای محلی و نمایش نتایج جستجوی محلی مرتبط به کاربران است.

برای اینکه ملموس تر با این مفهوم آشنا شوید، یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید. هر بازیکن یک صفحه وب سایت است و هر پاسی که بین بازیکنان رد و بدل می شود، همان لینک هایی هستند که سایت ها به هم می دهند. رتبه یک بازیکن با پاس ها و یا همان لینک هایی که دریافت می کنند، مشخص می شود. اگر بازیکنان سرشناس و مهم تیم به بازیکنی پاس بدهند، مسلما امتیاز آن بازیکن بیشتر می شود و نسبت به بازیکنان دیگر در رتبه بالاتری قرار می گیرد. هر بار که گوگل اهمیت یک صفحه وب را بازبینی می کند، باید به طور همزمان اهمیت تمام صفحات لینک شده را بازبینی کند. البته بیشتر این تغییرات به صورت جزئی هستند و گاهی اوقات پیش می‌آید که گوگل بروزرسانی مهمی همچون الگوریتم پاندا و یا پنگوئن را منتشر کند که هر یک به طریقی چشمگیر منجر به تاثیرگذاری بالا در نتایج جستجوها می‌شوند.

زمانی که گوگل در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد از الگوریتمی به نام PageRank «پیج رنک» استفاده می‌کرد. PageRank الگوریتمی است که با شمارش تعداد و کیفیت پیوندهای یک صفحه برای تعیین تخمین تقریبی از اهمیت وب‌سایت عمل می‌کند. فرض اساسی الگوریتم این است که وب‌سایت‌های مهم‌تر احتمالاً پیوندهای بیشتری از وب‌سایت‌های دیگر دریافت می‌کنند. از طریق این الگوریتم، مشاهده نحوه افزایش ترافیک وب بسیار آسان بود، یعنی دریافت لینک‌های بیشتر. یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل، الگوریتم برت است که در 25 اکتبر سال 2019 معرفی شد.

این الگوریتم سایت هایی را که در صنایع خاص مانند وام های کوتاه مدت، از تکنیک های اسپم برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد. برای مطلع شدن از آخرین بهروزرسانی های الگوریتم های گوگل، می‌توانید منابع رسمی گوگل مانند وبلاگ رسمی گوگل وبمستر سنترال و حساب های شبکه‌های اجتماعی گوگل را دنبال کنید. همچنین، می‌توانید در وبینارها و کنفرانس‌های مرتبط با سئو شرکت کنید و با متخصصان این حوزه در ارتباط باشید. با به‌روز ماندن با آخرین تغییرات، می‌توانید استراتژی‌های سئوی خود را به‌روزرسانی کنید و اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما همواره با الگوریتم‌های گوگل سازگار است. با مطالعه این مقاله، شما با سیر تکامل الگوریتم های گوگل و تأثیر آن ها بر سئو آشنا خواهید شد.

ما بررسی تمامی الگوریتم‌های مهم گوگل را به‌ صورت تخصصی و به زبان ساده برایتان آماده کرده‌ایم. با بهره‌گیری از این ابزارها و سرویس‌ها، می‌توانید از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی گوگل در زندگی روزمره، توسعه اپلیکیشن‌ها، بهبود کسب‌وکارها و یادگیری استفاده کنید و از امکانات بی‌نظیر این فناوری بهره‌مند شوید. امروزه مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر واقعی، نقاشی‌های هنری و حتی عکس‌های جدید از اشخاص خیالی تولید کنند. هوش مصنوعی ضعیف به سیستم‌هایی گفته می‌شود که تنها قادر به انجام وظایف خاص و محدود هستند و فراتر از آن نمی‌توانند عمل کنند. این نوع از AI نمی‌تواند درک عمیقی از داده‌ها داشته باشد و صرفاً بر اساس الگوریتم‌های از پیش تعیین‌شده عمل می‌کند.

پیش از آن که با هریک از این الگوریتم‌ها آشنا شویم پیشنهاد می‌کنیم با مشاهده ویدیوی 15 دقیقه‌ای زیر دید بهتری از کاربرد و دلیل معرفی آن‌ها توسط گوگل داشته باشید. در این ویدیو به معرفی تغییرات الگوریتم‌های گوگل از سال 2011 و تاثیر هرکدام بر مفهوم سئو می‌پردازیم. الگوریتم هیلتاپ صفحات تخصصی را شناسایی می کند و در نتیجه به گوگل در رتبه بندی کمک می کند. هر صفحه به موضوع خاصی نسبت داده شده است و آن ها به صفحات خارجی زیادی لینک داده اند. الگوریتم هیلتاپ با استفاده از الگوریتم های لینک دهی، ارزش صفحه ها را مشخص می کند.

وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده بودند، در رتبه‌بندی جستجوی موبایل جریمه شدند، که منجر به کاهش دید و ترافیک آنها از سوی کاربران موبایلی شد. این بروز رسانی تنها بر نتایج جستجوی موبایل تأثیر می گذارد و بر رتبه بندی جستجوی دسکتاپ تأثیری ندارد. اگر قصد دارید سایتتان را از نظر سئو بهینه سازی کنید باید از مترادف کلمات کلیدی نیز برای الگوریتم مرغ مگس خوار استفاده کنید. از آنجا که میدانیم گوگل به داشتن محتوای با کیفیت اهمیت می دهد، از این پس سعی کنید با توجه به خواسته های گوگل محتوای خود را بهینه کنید. لیست بزرگی از عوامل تاثیرگذار در رتبه‌بندی موتورهای جستجو وجود دارد و آن هم بهره‌مند شدن از انواع الگوریتم های گوگل است و این لیست نیز همان‌طور که می‌دانید همیشه تغییر می‌کند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/