خودرو mvm 550 اتوماتیک 2023-11-29

ام وی ام 550 اتوماتیک سی وی تی 1394-1403، مشخصات و قیمت خودرو

ترمزها عملکرد خوبی دارند و انتظارات شما را برآورده می‌کنند، اما فرمان خودرو در مانورهای ناگهانی کمی سردرگم نشان می‌دهد. تعداد ایربگ‌های این خودرو فقط دو عدد و از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو است. ترمزهای ام‌وی‌ام 550 در همه‌ی چرخ‌ها از نوع دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیرو EBD هستند. امروزه داشتن چنین مشخصاتی در بخش ایمنی، برای هر خودرویی واجب است و نیازی به تعریف و تمجید از هیچ شرکتی به دلیل استفاده از تجهیزاتی از این قبیل نیست. نبود حداقل ۴ ایربگ و سیستم‌هایی نظیر کنترل ترکشن TCS و سیستم کنترل پایداری ESP، قانع‌کننده نیست و قطعاً در انتخاب خودرو باید به این سیستم‌ها که نقش مهمی در حفظ سلامت و امنیت سرنشینان بر عهده دارند، دقت کنیم. همچنین هیچگونه تست ایمنی از این خودرو در سازمان‌های تست تصادف وجود ندارد.

ام‌وی‌ام 550 اتوماتیک، کم‌کار، بیرنگ مدل ۱۳۹۵

من ۸ سال است این خودرو را دارم و مشکلی با آن ندارم در کل خودرو بی دردسری است . از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنیداز شما سپاسگزاریم.

شاید اصلی ترین دلیل شکست ۵۵۰، ورود دیرهنگام به کشور ما و قدیمی بودن طراحی ظاهری آن بود. به هر جهت، این سدان چینی ارزان قیمت با دو نوع گیربکس دنده ای و اتوماتیک روانه بازار ایران شد. ۵۵۰ دنده ای که اصلاً نتوانست فروش خیره کننده ۵۳۰ را برای مدیران خودرو تکرار کند. نسخه اتوماتیک آن به واسطه برخورداری از گیربکس خودکار، فروش به نسبت بهتری داشت. تولید ۵۵۰ از سال ۱۳۹۷ متوقف شد و دیگر نمی توان نمونه های صفرکیلومتر این خودرو را در بازار پیدا کرد، اما همچنان این سدان اقتصادی به عنوان یک گزینه دست دوم قابل قبول در بازار کارکرده ها مطرح است. ام وی ام 550 همانند نسخه اصلی خود یعنی ام وی ام 530، با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه شد.

ام وی ام 550 از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر بهره می‌گیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل می‌شود. پیشرانه MVM 550 از نوع دو لیتری، چهار سیلندر و تنفس طبیعی بوده که توانایی استخراج نیرویی معادل 139 اسب بخار در دور موتور 5750 و گشتاوری برابر با 182 نیوتن-متر در دور موتور 4300 را داراست. همچنین گیربکس پنج سرعته دستی و یا جعبه دنده cvt با حالت تیپ ترونیک هفت سرعته، نیروی پیشرانه را به چرخ‌ های جلو انتقال می‌ دهند. حجم پیشرانه‌ی ام‌وی‌ام 550، نکته‌ی قوتی برای این خودرو در برابر رقبایی همچون جک جی ۵ و برلیانس H330 است. این پیشرانه با جعبه‌دنده‌ی خودکار از نوع CVT جفت شده است که شتاب اولیه‌ی خوبی ارائه می‌کند.

گیربکس CVT استفاده شده در نسخه اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ از نسل قدیمی این گیربکس‌ها است و عملکرد آن به اندازه نمونه‌های جدید، بهینه و هوشمندانه نیست. این گیربکس در زمان حرکت با سرعت‌های نسبتاً بالا، دور موتور را بیش از حد بالا نگه می‌دارد که باعث ایجاد سروصدای آزاردهنده در کابین می‌شود. سیستم تعلیق mvm 550 عملکرد نرمی دارد و در مسافت‌های طولانی رضایت سرنشینان را جلب می‌کند. هرچند این نرمی تاحدودی روی هندلینگ خودرو اثر منفی داشته است اما در یک سدان خانوادگی مثل ام وی ام ۵۵۰، کیفیت سواری اولویت بالاتری دارد.

مشخصات تولید کننده

قیمت این سدان خانوادگی جمع‌وجور در بازار ایران بسته به تیپ خودرو و جعبه‌دنده، متفاوت است. ام‌وی‌ام 550 در تیپ معمولی، قیمت ۱۱۰ میلیون تومان برای نسخه‌ی دستی و ۱۴۰ میلون تومان برای نسخه‌ی خودکار دارد. با توجه به طراحی بخش عقب خودرو و عدم وجود دید کافی به این بخش، دوربین دید عقب برای این خودروی ضروری است و خوشبختانه شاهد ارائه‌ی آن و همچنین حسگر پارک در عقب خودرو هستیم.

خوشبختانه بر روی کنسول مرکزی به سبک خودروهای جدید، چندان خبری از شلوغ کاری نیست و فقط سه کنترلر گردان برای سیستم تهویه به چشم می خورند. صفحه کیلومتر از آمپرهای آنالوگ ساده تشکیل یافته است که نورپردازی آن ها هم به رنگ نارنجی است. صندلی ها به طور فابریک با چرم مصنوعی روکش شده اند که این موضوع، اندکی حس اقتصادی بودن قطعات پلاستیکی کابین را خنثی می کند. یکی از محصولات شرکت چری چین ام وی ام 550 است که در سال 2011 برای اولین بار در بازار خودروی کشور سازنده معرفی گردید و تا سال 2016 تولید آن ادامه داشت.

خرید و فروش خودرو ام‌وی‌ام 550 در تهران

از این رو، بایستی این پیشرانه را به عنوان یکی از مزایای mvm 550 محسوب کنیم. در یکی دو سال اخیر، خودروسازان چینی به سمت استفاده از پیشرانه‌های کم حجم توربو رفته‌اند و به ندرت از موتورهای تنفس طبیعی بهره می‌گیرند. اما mvm 550 از نسل قبل خودروهای چینی است و قلب تپنده ۲ لیتری تنفس طبیعی را در سینه دارد. اما mvm 550 از نسل قبل خودروهای چینی است و قلب تپنده 2 لیتری تنفس طبیعی را در سینه دارد. البته بیش‌تر آمار فروش mvm 550 در بازار ایران مربوط به نسخه اتوماتیک می‌شود و نسخه دنده‌ای تیراژ تولید به مراتب پایین‌تری داشته است. ام وی ام 550 یا همان چری E5 از سال 1394 به عنوان جایگزینی برای چری A5 یا همان ام وی ام 530 در سبد محصولات مدیران خودرو قرار گرفت و در دو نسخه ی دنده ای و اتومات تا سال 1397 عرضه شد.

برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 550 که با ام وی ام 530 به کلی متفاوت است، تغییرات خاصی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود و حتی می‌توان گفت که کابین ام وی ام 550 نسبت به ام وی ام 530 ساده‌تر طراحی شده است. خطوط سیال و منحنی بدنه در فضای داخلی نیز ادامه دارند و به جرات می‌توان گفت که هیچ خط تند و تیزی در کابین مشاهده نمی‌شود. در واقع ام وی ام 550 و ام وی ام 530 از نظر مشخصات فنی و پلتفرم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمایزات آن‌ها به موارد ظاهری و آپشن‌ها ختم می‌شود.

ام وی ام 550 از یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی بهره می برد که می‌تواند 139 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 182 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور در دقیقه را تولید کند. سپس نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می شود. از نقاط ضعف این سدان چینی، می توان به عملکرد ناهماهنگ گیربکس CVT آن اشاره کرد که اغلب مالکان از آن شاکی هستند. شتاب 0 تا 100 این سدان 1366 کیلوگرمی نیز 11.5 ثانیه اعلام شده که عدد مناسبی را نشان می دهد. طبق اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

طبیعتاً در این شرایط نباید انتظار آپشن های رفاهی محصولات لوکس و جدید این شرکت همچون آریزو ۶ را از ۵۵۰ داشت. گذشته از زمان عرضه به بازار، حتا همین حالا هم برخی ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ نسبت به بسیاری از رقبای ایرانی و چینی هم‌قیمت خود، چشمگیرتر است. همان طور که گفتیم، ۵۵۰ را باید در جایگاه قیمتی خودش بسنجیم، نه با خودروهای گران تر و جدیدتر بازار. همچنین اگر به چشم یک گزینه چینی کارکرده نسبتاً خوش قیمت به آن نگاه کنیم، راحت تر می توانیم با فهرست داشته هایش کنار بیاییم. پیشرانه مورد استفاده در چری ام وی ام ۵۵۰ دارای حجمی ۱۸۰۰ سی سی یا ۱٫۸ لیتر است که توانایی تولید ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن بر متر گشتاور دارد. پیشرانه ۱٫۸ لیتری خودرو با گیربکسی اتوماتیک و از نوع CVT همراه شده است که قدرت تولیدی موتور به چرخ های جلویی منتقل می کند.

یکی از امکاناتی که جای خالی آن احساس می‌شود، سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در اکثر رقبای این خودرو،حتی خودروهایی در رده‌ی قیمتی کمتر از ام‌وی‌ام 550 نیز ارائه می‌شود. پس از موفقیت نسبی مدل 530، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت آن را که از سال 2013 میلادی تحت نام چری E5 در بازار چین حضور یافته بود، وارد کشورمان کند. نسخه جدید که mvm550 نامگذاری شد، توانست تا نظر مشتریان سدان های میان-قیمت را به خود جلب نماید و تاکنون نیز حضورش در ایران تداوم داشته است.

ام‌وی‌ام 550 اتوماتیک، مدل ۱۳۹۵ فروش اقساطی

از نمای جلو با چراغ ها و یک جلو پنجره بزرگ مواجه می شوید که نمای نسبتا خوبی برای این بخش به وجود آورده است. از نمای جانبی طراحی کاملا ساده ای می بینید که عاری از هر گونه خطوط است و از نمای پشت چراغ های کوچک و ناهماهنگ با بدنه به چشم می خورند. در کل در این رنج قیمت طراحی ام وی ام 550 نمره قابل قبولی دریافت می کند. با ورود به کابین نیز یک تریم دو رنگ کرم و مشکی توجه راننده و سرنشینان را به خود جلب می کند.

این خودرو دارای ابعاد بزرگتر و طراحی بهتری نسبت به ام وی ام 530 دارد. داخل کابین طراحی به‌مراتب بهتر و به‌روزتری در مقایسه با نمای بیرونی دارد. میزان پلاستیک استفاده‌شده در کابین نیز بیش از حد نیست و به شکل هوشمندانه‌ای از نگاه سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. طراحی زیبای کابین، باعث می‌شود که روزنه‌های امید در دل خریداران احتمالی این خودرو جوانه بزند. طراحی ظاهری ام‌وی‌ام 550 را می‌توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد؛ بین دو قسمت جلو و عقب خودرو به هیچ وجه هارمونی خاصی برقرار نیست و ناهماهنگی‌هایی در آن‌ها وجود دارد. نمای جلوی خودرو حالتی عضلانی دارد که به لطف خطوط ملایم روی کاپوت، جلوپنجره‌ی بزرگ و کرومی، چراغ‌های بزرگ و گلگیر‌های پف‌کرده حاصل شده است.

این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. من از سال 94 ام وی ام 550 اتومات دارم و چهار بار به خارج از کشور سفر کردم تا حالا هیچ مشکلی نداشته و از نظر من در بین قیمت های هم رده خودش بهترین سواری محسوب میشه. ام وی ام 550 در مجموع خودرویی کم استهلاک است و اگر در نگهداری از آن خیلی بی‌مبالاتی نشود، خرابی عجیب و غریبی برایش پیش نخواهد آمد. لیست آپشن‌های ام وی ام 550 با معیارهای امروزی بسیار معمولی است اما اگر آن را با رقبای هم سن و سالش و البته برخی خودروهای روز داخلی مقایسه کنیم، کماکان حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. یکی از مشکلاتی که تعداد بیشتری از مالکان مورد تحقیق با آن مواجه شده‌اند، احساس وقوع لرزش در پیشرانه، به محض رسیدن دور موتور به محدوده 2700 تا 2900 دور در دقیقه است.

البته جعبه‌دنده‌ی خودکار از نوع CVT نیز در این امر بی‌تأثیر نیست؛ چراکه وزن نسخه‌ی خودکار ا۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه‌ی دستی است. در کل شتاب‌گیری خودرو راضی‌کننده و قابل قبول است؛ ولی نباید انتظارات زیادی از بخش فنی این خودرو داشته باشید. ام وی ام ۵۵۰ یکی از سدان‌های چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند. در حال حاضر چند سالی از توقف تولید mvm 550 می‌گذرد و این خودرو تا حدودی به حاشیه بازار رفته است اما کماکان می‌تواند ارزش خرید نسبتاً خوبی داشته باشد.

در واقع چری با عرضه مدل E5 یا ام وی ام 550، سعی کرد تا فرم جعبه‌ای مدل پیشین را اندکی تغییر دهد و آن را کاربرپسند جلوه دهد. قیمت این خودرو در مدل اتوماتیک آن ۵۷٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان و در مدل دنده ای ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان می باشد. بعد از بررسی مزایای ام وی ام ۵۵۰ نوبت آن است که نگاهی هم به نقاط ضعف این سدان خانوادگی داشته باشیم. در خصوص امنیت این خودرو تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد تست ایمنی MVM 550 توسط موسسه C-NCAP یا هر موسسه تصادف دیگری در دسترس نیست. ایموبیلایزر، سیستم‌های ABS و EBD و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو تنها تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

این خودرو با توجه به ابعاد بزرگ بدنه و فضای جا دار کابین و صندوق عقب، بی شک مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت . همین موضوع سبب شده است مالکان خودروهای ام وی ام و چری بتوانند از شبکه ای وسیع برای دریافت خدمات استفاده کنند. به این ترتیب، می توان گفت که تقریباً هیچ یک از محصولات این شرکت با مشکل کمبود قطعات یدکی و لوازم مصرفی روبه‌رو نیست. هر چند عملکرد تمام نمایندگی ها را نمی توان خالی از ایراد دانست و قطعاً کاستی هایی در این بخش وجود دارد.

قبل از پرداختن به مزایا و معایب ام وی ام ۵۵۰ بهتر است نگاهی به تاریخچه این سدان چینی و دوران حضور آن در بازار کشورمان بیندازیم. ام وی ام ۵۵۰ در واقع همان چری E5 است که سال ۲۰۱۱ معرفی شد و تا ۲۰۱۶ روی خط تولید بود. من ۵ سال ۵۳۰ مدل ۹۲داشتم خیلی عالی بود از نظر موتوری، فرمان بسیار نرم ،جادار، کم استهلاک،شتاب بسیار خوب تو این۵سال فقط لوازم مصرفی عوض کردم چند روزه فروختم ماشین ایران‌خودرو خریدم بسیار پشیمانم اصلا قابل مقایسه نیست. در پاسخ به پرسش بالا باید بگوییم اگر در دوره میان‌سالی خود هستید و تمایل دارید یک خودرو خانوادگی کم دردسر داشته باشید که نسبت به مبلغ پرداختی، آپشن‌های خوبی داشته باشد؛ ام وی ام 550 (به خصوص در نسخه اتوماتیک) گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. به عنوان آخرین مورد در لیست معایب ام وی ام 550 باید به بازار خرید و فروش کم رونق آن اشاره کنیم. هرچند نسخه‌های صفرکیلومتر ام وی ام 550 در زمان تولید، خریداران پرشماری را به خود جذب کردند اما حتی در همان زمان هم وضعیت خرید و فروش نسخه‌های کارکرده این خودرو چندان جالب نبود.

شتاب گیری ثانویه با ۵۵۰ اتوماتیک نسبتاً بهتر پیش می رود، اما باز هم نمی توان از لقب هیجان انگیز برای آن استفاده کرد. سواری نرم و خانوادگی پسند را یکی از مهم ترین ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ و نقطه قوت آن باید دانست که این ویژگی را کاملاً از ۵۳۰ به ارث برده است. اما در کنار این سواری نرم و راحت، پایداری متوسط را از ایرادات اصلی این سدان چینی باید دانست که بخش زیادی از آن به نبود سیستم کنترل پایداری (ESP) در خودرو باز می گردد. ۵۵۰ که با سودای جانشینی ۵۳۰ به بازار آمد، هرگز مانند پدرش ندرخشید و خیلی زود با مشتریان ایرانی خداحافظی کرد.

طراحی داخل کابین چری ام وی ام ۵۵۰

در بازار، خرید و فروش ام وی ام ۵۵۰ به خوبی دیگر محصولات این نشان چینی نیست و معمولاً مالکان آن، زمان انتظار زیادی برای به فروش رفتن اتومبیل خود تحمل می کنند که این نکته را از بدترین ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ باید دانست. در این زمینه، جک J5، که رقیب اصلی ام وی ام ۵۵۰ است، اوضاع به مراتب بهتری دارد، چراکه بیش تر در بازار معامله می شود و مشتریان ایرانی هنوز آن را به دست فراموشی نسپرده اند. خودروهای چینی در بازارهای داخلی توانسته اند بازار خرید و فروش را به خوبی به دست آورده و علاقمندان بسیاری در بین مردم کشورمان پیدا کنند.

متاسفانه ایراد بزرگ خودروهای چینی یعنی رینگ‌های کوچکتر از اندازه استاندارد در ام وی ام 550 نیز مشاهده می‌شوند که ظاهر جانبی خودرو را به هم ریخته‌اند. نمای عقب ام وی ام 550 نیز ظاهری آرام و به دور از حاشیه را به نمایش می‌کشد که اندکی با چهره تهاجمی جلو تناقض دارد؛ با این حال طراحان چری سعی کرده‌اند تا از یک سبک طراحی برای چراغ‌های جلو و عقب خودرو استفاده کنند. در مجموع می‌توان گفت که ام وی ام 550 به صورت کامل نشان دهنده یک سدان اقتصادی و خانوادگی چینی است. در بخش داخلی خودرو در نمای اول تصویری از یک خانه مرتب و تمیز به ذهن شما می آید؛ چرا که در طراحی داخلی خودرو از انسجام و نظم خاصی استفاده شده است تا چری E5 چشم نواز و زیبا به نظر برسد. داسبورد دو رنگ خودرو در نگاه اول به خوبی خود نمایی می کند و جنس مواد مورد استفاده برای تولید قطعات داخلی نیز دارای کیفیت نسبتا خوبی است.

برای افزایش ارتفاع عقب ام وی ام ۵۶۰ و رفع ساییدگی لاستیک های عقب از داخل کسی تجربه ای داره بگه ممنون میشم…. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. ام وی ام 550 دارای امکاناتی همچون صندلی های چرمی، سانروف،سنسور پارک، صفحه ی نمایش لمسی 7 اینچی و ... مراجعه به برخی از نمایندگی‌ های شرکت سازنده نیز مشکل را حل نموده بود. البته برخی دیگر از نمایندگی‌ ها نیز به بعضی مالکان اعلام کردند که به منظور رفع عیب مذکور فراخوان خواهند داد.

این پیشرانه حداکثر 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مقایسه با سایر خودروهای چینی برتری روی کاغذ را به ام وی ام 550 اعطا می‌کند. خوشبختانه مدیران خودرو این مدل را با دو نوع گیربکس پنج سرعته دنده‌ای و اتوماتیک CVT به بازار عرضه کرد. از این رو مخاطبان می‌توانستند نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 را خریداری کنند. به گفته امیری مدیر بازاریابی و فروش شرکت مدیران خودرو، این خودرو با طراحی زیبا و بروز خود و مطابق استانداردهای روز جهانی همواره مورد توجه کارشناسان بازار قرار گرفته است. MVM 550 با چهره مدرن و با وقار و با موتور ۲۰۰۰ با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و با گیربکس اتوماتیک مجهز به تکنولوژی CVT و۷ دنده طی روزهای آتی وارد بازار خواهد شد.

عملکرد موتور ام وی ام 550 هم خوب است و چابکی قابل قبولی را به این خودرو می‌بخشد. باتوجه به نظرات دارندگان ام‌وی‌ام 550، ایرادات اساسی این خودرو را می‌توان کیفیت پایین قطعات و استهلاک بالای آن دانست که باعث دلسردی مالکان و خریداران احتمالی در آینده می‌شود. لوازم یدکی گران‌قیمت نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب خودروی اقتصادی است و ام‌وی‌ام 550 در این بخش حرفی برای گفتن در برابر رقبایش نخواهد داشت. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۴ است و با توجه به دنیای مدرن امروزی، این استاندارد در خودرویی که در چند سال اخیر توسعه یافته، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. حجم مخزن سوخت ۵۲ لیتر است؛ اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت این خودرو از سوی سازنده و شرکت مونتاژکننده منتشر نشده است؛ بدین دلیل اطلاعات مهمی همانند مصرف سوخت، همچنان نامشخص است و فقط می‌توان به تجربه‌ی مصرف‌کنندگان بسنده کرد.

نصب اپ محاسبه قیمت روز خودرو

این پیشرانه بر روی بسیاری از خودروهای چری و ام وی ام در ایران هم به چشم می خورد. ام وی ام ۵۵۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست و به همین پیشرانه ۱۳۲ اسب بخار مجهز شده است. قدرت و گشتاور این پیشرانه برای سدانی در رده ۵۵۰، کاملاً کافی به نظر می رسد.

یکی از ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ این است که حداقل تناسبات لازم در طراحی بیرونی آن به مراتب بهتر از ۵۳۰ رعایت شده اند. جلوپنجره با ابعاد بزرگ و کروم کاری فراوان، جلوه ای لوکس پیدا کرده است. سپرهای جلو و عقب نسبت به ۵۳۰ حجیم تر شده است و بیش تر با هیکل عضلانی خودرو مطابقت دارند. طراحی نمای عقب از آن حالت کسل کننده سابق خارج شده و چراغ ها عامه پسندتر به نظر می رسند. جزییات ظاهری از قبیل آینه ها، دستگیره ها و رینگ ها، همچنان ساده و بی روح هستند. البته مشکل عدم هماهنگی سایز رینگ ها با جثه خودرو که در ۵۳۰ وجود داشت، دیگر در ۵۵۰ به چشم نمی آید.

ام وی ام 550 دارای پیشرانه ی دو لیتری میباشد که توان تولید 130 اسب بخار را دارد و همانطور که گفته شد در دو نسخه اتومات مجهز به گیربکس CVT و دنده ای این نیرو به جلو منتقل می شود و با وزن 1410 کیلوگرمی 100 کیلومتر را در 10.8 ثانیه طی میکند. عایق بندی صوتی کابین نیز در حد مناسبی ارزیابی شده و اکثر سوال شوندگان از نرمی سیستم تعلیق و سکوت نسبی کابین ابراز خوشحالی کرده اند. نمای جانبی ام وی ام 550 ساده و بدون آلایش است و همه چیز بدون هیچ گونه حجم اضافه سرجای خود قرار دارد.

همان‌طور که انتظار داریم، شتاب و کشش نسخه دنده‌ای ام وی ام 550 بسیار بهتر از نسخه اتوماتیک است. با این حال نسخه اتوماتیک برای گذر از ترافیک‌های شهری کارایی بیشتری دارد. مصرف سوخت ام وی ام 550 نیز در دنیای واقعی رقمی حدود 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود، عددی که با وزن خودرو و حجم پیشرانه آن تطابق دارد. شتاب صفر تا صد رسمی 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی ام وی ام 550 هستند.

ویژگی های ام وی ام 550 دنده ای و اتوماتیک + راهنمای خرید

عزیز بخر، ببین کی گفتم، بخر، بعد بنداز سربالایی و پیج جاده های شمال، ببین چه خودرویی گرفتی عشق کن. عملکرد جعبه دنده دستی نیز اگرچه مورد رضایت مالکان واقع شده است اما برخی از مالکان از وجود صدایی شبیه به «زوزه» در دنده‌ های یک و دو ابراز نارضایتی می‌ کنند. واضح است که نتوان به طور دقیق و قطعی، نسبت به عمومیت داشتن یا نداشتن این ویژگی‌ ها اظهار نظر نمود چرا که در اینجا قادریم تنها تجربه عده معدودی از مالکان این خودرو را به سمع و نظر شما برسانیم. در این مطلب سعی نموده‌ ایم تجربه تنی چند از مالکان محترم خودروی MVM 550 را با شما مخاطبان گرامی به اشتراک بگذاریم تا نسبت جنبه‌ های مثبت و منفی این خودرو از نگاه برخی خریدارانش بیشتر اطلاع پیدا نمایید. چراغ های خودرو به نحوی برروی سپر و نمای جلویی خودرو قرار گرفته اند که طرح یک لبخند شیطنت آمیز را به ذهن می آورد و به همراه مه شکن های قرار گرفته در بخش پایینی سپر، تصویر جالبی از نمای روبرویی خودرو به دست داده است. خیلی قویتر از خودروهای ایرانی است که مافیای قوی خودرو آنها را از حلبی میسازند .

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، طراحی ام وی ام 550 حاصل فیس لیفت اساسی چری روی مدل A5 یا ام وی ام 530 است. طی این فیس لیفت خطوط تند و تیز بدنه حذف شدند و جای آن‌ها را خطوط منحنی گرفت. همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، جلوپنجره بیشترین سهم تغییرات به خود اختصاص داده است. چراغ‌های بزرگ با لبه‌های کشیده، الگوی مشترک طراحی خودروهای چری در آن دوران بودند که علاوه بر ام وی ام 550، در ام وی ام 315 نسل اول و ام وی ام X33 نسل دوم نیز مشاهده می‌شوند. در ارزیابی های انجام شده زمان مورد نیاز برای رسیدن به شتاب  کیلومتر در ساعت برای چری E در حدود ۱۰٫۸ ثانیه ارزیابی شده است. همچنین حداکثر سرعت خودرو نیز برابر با ۱۸۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۵۵۰ رفته‌ایم. ام وی ام 550 یکی از سدان‌های چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند. به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام 550 رفته‌ایم.

تریم کابین ام وی ام 550 از رنگ‌های مشکی و کرم بهره می‌برد و اکثر قطعات از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که با توجه به اقتصادی بودن خودرو، قابل انتظار است. تعدادی دکمه کنترلی روی فرمان ام وی ام 550 تعبیه شده‌اند که وظیفه کنترل سیستم صوتی را برعهده دارند. در نخستین نسخه‌های تولیدی ام وی ام 550 نمایشگر تنها در تیپ اتوماتیک لحاظ شده بود اما پس از مدتی هر دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک ام وی ام 550 به نمایشگر سیستم صوتی مجهز شدند که ظاهر کابین را زیباتر جلوه می‌داد. در مجموع و با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو کشورمان، بایستی قیمت ام وی ام 550 در نسخه‌های کارکرده را معقول و منطقی بدانیم. قیمت چری E5 یا ام‌وی‌ام 550 در بازار امارات متحده عربی (با پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری) که به قیمت جهانی عرضه می‌شود، از ۳۲,۹۰۰ درهم شروع می‌شود و در بالاترین نسخه، قیمتی برابر با ۴۵ هزار درهم دارد.

طراحان چری به واقع، با رفع ایرادات طراحی ۵۳۰ و به روزرسانی المان های آن، ۵۵۰ را معرفی کردند. ۵۵۰ در بازار چین با عرضه به موقع، به خوبی توانست جانشینی ۵۳۰ را بر عهده بگیرد. اما عرضه کننده وطنی آن قدر دیر به سراغ مونتاژ ۵۵۰ رفت که عملاً دیگر ظاهر این خودرو برای خریدار ایرانی جذابیت خاصی نداشت.

مشخصات فنی موتور

ترمز مورد استفاده در خودرو نیز از نوع ABS است و با استفاده از فنر بندی و سیستم تعلیق مناسب، چسبندگی خودرو به جاده بسیار خوب برآورد شده است. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام ۵۳۰) محسوب می‌شود، سال ۱۳۹۴ روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد. احتمالا مافیای خودروهای بی کیفیت داخلی چنین مقاله سفارشی براش درست کردند. مدل 96دارم تا به حال رنگ تعمیرگاه ندیده قدرت عالی نسبت به قیمتش هیچ ماشین ایرانی به گردش هم نمی‌رسه . در حال حاضر و با گذشت چند سال از توقف تولید mvm 550 این موضوع بغرنج‌تر هم شده است و برای فروش این خودرو باید کمی صبور باشید و بعضاً تخفیف خوبی به خریدار بدهید. داشبورد ام وی ام 550 دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمی‌شود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودری‌ها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است.

طبیعی است که در چنین شرایطی توقع یک چهره به‌روز را از ام وی ام ۵۵۰ نداریم اما طراحی این خودرو حتی نسبت به رقبای هم سن و سالی مثل جک J5 یا برلیانس H330 هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد و به‌خصوص برای خریداران جوان جذابیتی ندارد. همان‌طور که اشاره کردیم، mvm 550 نسخه‌ای فیس‌لیفت از ام وی ام ۵۳۰ محسوب می‌شود که یعنی طراحی اولیه آن به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد. گفتنی است که این روزها تولید و عرضه MVM 550 از سوی مدیران خودرو متوقف شده است و تنها نمونه های دست دوم این خودرو با بازه قیمتی وسیع (از 40 تا حدود 55 میلیون تومان) در بازار خودروهای دست دوم وجود دارند. اکثر قریب به اتفاق مالکان از پیشرانه و گیربکس اتومبیل خود راضی بودند و این رضایت در نظرات صاحبان نسخه اتوماتیک مجهز به گیربکس CVT، بیشتر نمود پیدا می‌ کرد. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید. استفاده از سانروف با ابعادی مناسب در سقف خودرو نیز همانند امضای پایانی مهندسین چری MVM 550 است که زیبایی خودرو و حس اسپرت بودن آن را کامل کرده است.

{

مزیت پنجم) قیمت منطقی

|}

سیستم چندرسانه‌ای این خودرو به نمایشگر ۷ اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری رهیاب و نقشه‌خوان مجهز است. همچنین قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و اشتراک‌گذاری محتویات موبایل، تبلت و ... روی صفحه‌ نمایش خودرو از طریق رابط کاربری Mobile Mirro Link میسر است.

استفاده از قطعات پلاستیکی در خودرو نیز با ظرافتی خاص همراه بوده است تا هم به زیبایی طراحی خودرو کمک کند و هم به لحظا دیداری بد جلوه نکند. ام وی ام ۵۵۰ در مجموع خودرویی کم استهلاک است و اگر در نگهداری از آن خیلی بی‌مبالاتی نشود، خرابی عجیب و غریبی برایش پیش نخواهد آمد. از این رو، بسیاری از مالکین mvm 550 از خودرو خود رضایت دارند و آن را ماشینی بی‌آزار می‌دانند. لیست آپشن‌های ام وی ام ۵۵۰ با معیارهای امروزی بسیار معمولی است اما اگر آن را با رقبای هم سن و سالش و البته برخی خودروهای روز داخلی مقایسه کنیم، کماکان حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام 530) محسوب می‌شود، سال 1394 روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.

اما اگر تنوع طلب هستید و در فواصل زمانی کوتاه تصمیم به فروش خودرو خود می‌گیرید، بهتر است از ام وی ام ۵۵۰ صرف‌نظر کنید و به سراغ یک سدان داخلی صفرکیلومتر بروید. داشبورد ام وی ام ۵۵۰ دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمی‌شود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودری‌ها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است. این مسئله از نظر بصری حس خوبی به سرنشینان نمی‌دهد و باید آن را جزو معایب mvm 550 محسوب کنیم.

گذشته از نمای کاملاً ساده‌ی کنار خودرو که مزین به چرخ‌های ۱۵ اینچی است، با نگاهی اجمالی به بخش عقب خودرو متوجه پایان یافتن ایده‌های طراح خودرو خواهیم شد. البته از خودروی اقتصادی در این کلاس، نباید انتظار بیشتری داشت؛ اما با این حال طراحی نمای عقب می‌توانست بهتر از این باشد. چراغ‌های عقب و مجموعه‌ی سپر عقب طراحی ناهماهنگ و ناشیانه‌ای دارند و هیچگونه جلوه‌ی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

بخشی از جلوپنجره‌ی کرومی روی کاپوت قرار گرفته که این بخش را بیش از سایر قسمت‌ها چشمگیر کرده است. سپر جلو طراحی ساده‌ای دارد که با چراغ‌ها و جلوپنجره کاملا هماهنگ است و مه‌شکن‌های جلو نیز در دو طرف ورودی هوای بزرگ زیر سپر قرار دارند. طراحی بخش جلویی، خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد و با توجه به قیمت خودرو، کاملا راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

ام‌وی‌ام 550 در اصل همان چری E5 است؛ این خودروی سدان کامپکت که از سال ۲۰۱۳ در بازار چین عرضه شد، براساس چری A5 یا ام‌وی‌ام 530 ساخته شده است. این خودرو در کشور ما با نام ام‌وی‌ام 550 رونمایی شد و در حال حاضر در دو نسخه‌ی خودکار و دستی قابل خرید است. به گفته امیری شرکت مدیران خودرو از جمله شرکت های تولیدی می باشد که در سال های اخیر با ارائه مدل های متنوع همراه با افزایش کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش و همچنین همکاری با شرکت های معتبر ، تبدیل به یک خودروساز مطرح و پر قدرت در کشور گردیده است . در حقیقت فاصله ۲۶۰۰ میلی متری که بین دو محور خودرو قرار گرفته است باعث شده است تا فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم شود. جنس پوشش صندلی ها از نوع چرم است و تنظیم آنها نیز به صورت دستی انجام می شود که امکان تنظیم در چهار جهت مختلف برای صندلی ها در نظر گرفته شده است.

ام وی ام 550 این روزها علاوه بر رقیب سنتی خود یعنی جک J5، با دنا ایران خودرو نیز رقابت می‌کند و اخیرا سورن پلاس نیز به این جمع اضافه شده است. چند سالی از توقف تولید ام وی ام 550 می‌گذرد و به نظر می‌رسد اندک اندک تهیه قطعات و لوازم جانبی برای مالکان این خودرو با مشکل مواجه شود. به همین دلیل بازار خرید و فروش ام وی ام 550 چندان پررونق نیست و مشتریان ترجیح می‌دهند تا گزینه‌های جایگزین را برای خرید انتخاب کنند. با این حال برای مشتریانی که به دنبال خرید یک سدان خانوادگی با امکانات معقول و قیمت مناسب هستند، ام وی ام 550 یک گزینه دوست داشتنی محسوب می‌شود. چری MVM 550 دارای پیشرانه ای 2000 سی سی است که توانایی تولید 139 اسب بخار قدرت را دارد و گیربکس نصب شده برروی آن از نوع اتوماتیک CVT است. چرخ های جلو دیسکی خنک شونده؛ چرخ های عقب دیسکی اند و حداکثر سرعت این خودرو 185 کیلومتر بر ساعت ارزیابی شده است.

ام وی ام 550 یکی از محصولات اقتصادی چری است که در سرزمین اصلی با نام چری E5 شناخته می‌شود. این خودرو در فاصله سال‌هایی 2011 تا 2016 به تولید رسید و تنها کشور تولید کننده آن خارج از چین، ایران بوده است. چری E5 در حقیقت نسخه فیس لیفت چری A5 محسوب می‌شود، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام 530 شناخته می‌شود. طراحی خودرو دارای سنگینی خاصی است و اگر علاقمند به خرید خودروهایی هستید که نمایی سلطنتی را در ذهن دیگران به وجود بیاورد، چری MVM 550 بهترین انتخاب شماست. فضای مناسب و کافی برای سرنشینان و صندوق جا دار این خودروی ۲ لیتری، باعث شده است که چری MVM 550 به عنوا یک خودروی خانوادگی نیز کاربرد خود را داشته باشد. گیربکس CVT استفاده شده در نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 از نسل قدیمی این گیربکس‌ها است و عملکرد آن به اندازه نمونه‌های جدید، بهینه و هوشمندانه نیست.

تا این لحظه اطلاع دقیقی مبنی بر فراخوان شدن و یا نحوه رفع عیب مذکور که گریبان برخی مالکان mvm550 را گرفته، در دست نیست. دلایل مختلفی از جمله وجود عیب در سیستم اگزوز و یا اشکال در گیربکس اتوماتیک برای آن بیان شده بود اما هیچ کدام از این دلایل به طور رسمی مورد تایید اهل فن واقع نشده است. واقعا من که میخوام بخرم خیلی سردرگم میشم.از بین دوستان واطرافیان خودمم هرکی داره خیلی راضیه و حسابی تعریف میکنه. به نظر منم که فوق العاده از ماشین های مزخرف داخلی بهتره ولی دلیل این همه بدگویی این سایت رو نمیفهمم واقعا. سلام خدمت همه عزیزان کلیه مطالب گفته شده همش الکیهخدا سرشاهده mvm550طلا است من مدل ۹۶ اتومات دارم عالیه چشمش نزنم . شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است.

تنوع محصولات این شرکت طی دهه 1390 افزایش یافت و خودروهای جدیدی همچون ام وی ام 550 و نسل دوم ام وی ام ایکس 33 وارد بازار کشورمان شدند. ام وی ام 550 در حقیقت نسخه بروز شده و ارتقا یافته ام وی ام 530 محسوب می‌شود، سدان کوچک و اقتصادی مدیران خودرو که رقیب سمند، پژو پارس و لیفان 620 در بازار ایران محسوب می‌شد. عرضه ام وی ام 550 به بازار ایران با افزایش قیمت نسبی خودروها در میانه دهه 1390 همراه بود، از این رو ام وی ام 550 از سطح رقابت با محصولات داخلی فراتر رفت و به هماورد بسترن B50 و جک J5 تبدیل شد. این خودرو برخلاف برادر بزرگترش یعنی ام وی ام 530، عمر کوتاه‌تری در خط تولید مدیران خودرو داشت ام وی ام 550 امروزه یکی از معدود خودروهای دست دوم اتوماتیک بازار محسوب می‌شود که با قیمت مناسبی قابل خریداری است. چری در طراحی داخلی ۵۵۰ مانند طراحی بیرونی تا حدی تلاش کرده است فضا را مدرن تر و عامه پسندتر از آب درآورد. فرم جانمایی دریچه های تهویه میانی و پنل سیستم صوتی، ارگونومی خوبی دارد.

یکی دو مورد هم روغن ریزی جعبه فرمان گزارش شد که با مراجعه به نمایندگی و استفاده از گارانتی، جعبه فرمان به طور کامل و بدون اخذ هزینه از مشتری، تعویض شد. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. همچنین پس از رونمایی ، فروش این محصول به تعداد محدود آغاز خواهد شد که شرایط فروش آن در سایت ممتاز نیوز اعلام می گردد . با استفاده از تمامی کارت های بانکی عضو شتاب می توانید پرداخت خود را انجام دهید.

محصولات چری به عنوان یکی از برند های خودروهای چینی از جمله ماشین هایی است که در مدل های مختلفی در کشور وجود دارد و دارای کیفیت و قیمت های نسبتا مناسبی هستند. چری MVM 550 که با نام E5 نیز شناخته می شود یکی دیگر از محصولات شرکت های چینی است که در کلاس سدان قرار دارد. مدیران خودرو طی دهه 1390 خورشیدی، جای پای خود را در صنعت خودروسازی ایران محکم کرد.

سانروف خودرو برقی است که مشابه با تکنولوژی به کار رفته در آینه های جانبی است.در بخش ایمنی خودرو نیز استفاده از دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مد نظر بوده است و در ارزیابی های استاندارد ایمنی نمره یورو ۵ را به خود اختصاص داده است که نمره قابل قبولی است. چری MVM 550 در نمای بیرونی خود دارای طراحی زیبا و جذابی است و توانسته است رضایت مخاطبین را به خوبی جلب کند. در بخش جلویی خودرو خطوط و انحناهایی برروی کاپوت وجود دارد که از قسمت های بالایی تا لبه های کاپوت خودرو کشیده شده اند و حجم خوبی به خودرو داده است. ترکیب خطوط به کار رفته با جلو پنجره ام وی ام ۵۵۰ در کنار چراغ هایش نمای بسیار خوبی به بخش جلویی خودرو داده است و باعث یک آراستگی کلی و نمایی هارمونیک در طراحی آن شده است.

{

سهند بخریم یا اطلس؟ مقایسه اطلس و سهند

|}

ام وی ام ۵۵۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۳۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر بهره می‌گیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل می‌شود. ام وی ام ۵۳۰ در زمان عرضه به بازار با یک نقد جدی از سوی خریداران مواجه بود. بسیاری از افراد، ظاهر آن را نامتناسب می دانستند و کم تر کسی پیدا می شد که از آن به عنوان یک خودرو زیبا یاد کند. ۵۵۰ سال ها بعد توسط چری به عنوان فیس لیفت رسمی و جایگزین ۵۳۰ طراحی شد.


خودرو mvm 315 قیمت