چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2023-04-17
راهنمای جامع برای ایجاد استراتژی تبلیغاتی موثر و هدفمند
با استفاده از سئوی محلی میتوان افراد ساکن منطقه جغرافیایی خاصی را به سمت وبسایت هدایت کرد. این شکل از بازاریابی برای کسب و کارهایی با فروشگاههای فیزیکی که میخواهند افراد ساکن منطقههای نزدیک را جذب کنند سودمند است. سئو چندفرهنگی نیز به تلاش برای جذب مخاطب از مکانهای مختلف دنیا گفته میشود. در این شکل از بازاریابی، برندها با تولید محتوا به چند زبان مختلف، برای گسترش مخاطبان خود تلاش میکنند. این کار امری ضروری محسوب میشود و بهینه نکردن وبسایت از نظر قابلیت دسترسی میتواند به تصویر برند و رشد کسب و کار آسیب بزند. «داستان سرایی» (Storytelling) از ابزارها و ترندهای قدرتممند بازاریابی است و میتواند وجهه برند و محصولات یا خدمات شما را مثبتتر و قابل اعتمادتر کند.
زمانی که متوجه شوید هدف شما از تبلیغات چیست، میتوانید استراتژی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات در بیلبوردها و تبلیغات در شبکههای اجتماعی از انواع مختلف تبلیغات به شمار میروند. در ادامه این مطلب، بررسی میکنیم که تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست و تعدادی از مهمترین انواع تبلیغات را به شما معرفی خواهیم کرد. تبلیغات به کسب و کارها اجازه می دهد تا به طور موثر به مخاطبان هدف خاص دست یابند. کسبوکارها با شناسایی جمعیتشناختی، علایق و رفتار مشتریان ایدهآل خود، میتوانند پیامهای تبلیغاتی خود را طوری تنظیم کنند که با گیرندگان مورد نظر خود طنین انداز شود.
بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. اولین عنصر خلق تبلیغاتی که مردم را ترغیب به خرید میکند، نفوذ به عمیقترین ترسها و آرزوهای آنهاست. پیام خود را متناسب با چیزی تنظیم کنید که بزرگترین آرزو یا نگرانی مشتری شماست.
از تبلیغات چاپی و تلویزیونی گرفته تا شبکههای اجتماعی؛ بدیهی است که این بستر، فرصتهای بیشماری برای معرفی و متمایز کردن برند شما ارائه میدهد. اگر میخواهید مخاطبانتان را جذب کنید، احساساتشان را هدف قرار دهید و آنها را به خرید تشویق کنید. میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. تبلیغات نقش مهمی در آگاهسازی مشتریان دارد و همانطور که پیشتر گفتیم یک ابزار قدرتمند برای معرفی محصولات و خدمات است.
به عنوان مثال، میتوانید از دکمههای CTA واضح و جذاب استفاده کنید یا فرمهای تماس را سادهتر کنید. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند. ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید. تبلیغات گوگل شما را به مخاطبان زیادی نمایش میدهد و شانس فروش شما را بالا میبرد، اما این مورد برای همه کسب و کارها پیشنهاد نمیشود و میبایست در زمان درست و زیر نظر مشاورین تبلیغات انجام شود.
برای نمایش تبلیغ در برنامههای پرمخاطب، نمایش آگهی برای یک محصول عمومی مانند خوراکی که نظر همهٔ اقشار را به خود جلب میکند، موثر است. به همین خاطر، در دستهٔ روشهای زودبازده قرار نمیگیرد و باید برای اینکه تجربهٔ خوبی رقم بزنید، به موارد مهمی مثل خدمات مشتری، پشتیبانی، مشاوره و… در طول ارتباط خود با مشتری توجه کنید. پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «۷ استراتژی تبلیغات مقایسه ای (+ ۶ نمونه)» را مطالعه کنید تا ببینید چگونه میتوانید از تکنیک مقایسه در آگهیهای خود، برای فروش بیشتر بهره ببرید.
دستهها
امروزه بسیاری از کمپین های تبلیغاتی که اجرا میشوند میتوانند چنین حسی را در مخاطب ایجاد کنند و در فضایی ویژه در ذهن او ذخیره شوند. فکر کنید که آشپز داستان ما از تبلیغات بنری در خیابان های اطراف مغازه اش استفاده میکرد؛ یا اینکه تراکت هایی را برای معرفی کسب و کارش به سایر مغازه داران ارائه میکرد. نتایج یک مطالعه 5 ساله که در آن تبلیغات بیش از 3000 شرکت نشان داد که تبلیغ کنندگانی که تبلیغات آنها در طول 5 سال فعال بوده یا گسترش یافته بودند، به طور متوسط شاهد افزایش فروش به میزان 100٪ بودند. زمانبر بودن فرآیند طراحی یا نداشتن اطلاعات و مهارت فنی کافی در این زمینه، باعث صرف زمان و هزینه بسیار برای افراد می شود.
همهٔ افراد و صاحبان کسبوکار میتوانند در این سایتها، آگهی رایگان ثبت کنند و از بازدید این سایتها به نفع کسبوکارشان بهره ببرند. محبوبیت تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان در حال افزایش است و به یکی اهرمهای موردعلاقهٔ برندها برای هدفگرفتن مشتریان بالقوه تبدیل شده است. این روش هم تا حدود زیادی موثر است؛ چون شما کسی را هدف میگیرید که علاقهٔ خود را پیش از این نشان داده است. ۶۵ درصد مردم وقتی قصد خرید دارند، روی تبلیغ کسبوکارها در گوگل کلیک میکنند. حالا که اهمیت انتخاب صحیح روش و مسیر را درک کردید، بیایید روشهای تبلیغات موثر برای فروش بیشتر را با هم بخوانیم.
هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید. با تعامل مداوم با مصرف کنندگان از طریق تبلیغات، کسب و کارها می توانند ارزش های برند خود را تقویت کنند، آگاهی بالایی را حفظ کنند و خریدهای تکراری را تشویق کنند. از طریق تلاشهای تبلیغاتی مداوم و استراتژیک، کسبوکارها میتوانند یک هویت برند قابل تشخیص ایجاد کنند که به ایجاد اعتماد و آشنایی با مصرفکنندگان کمک میکند.
اگر این کار را بهدرستی انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و مملو از سود، مشتریان شما را تشویق میکند تا خودشان درباره ویژگیهای محصول تحقیق کنند. برندهایی مانند Maybelline این مفهوم را به خوبی درک کردهاند و از آن به نفع تبلیغات خود استفاده میکنند. هر دو ثانیه یک تیوب از پرفروشترین ریمل آنها خریداری میشود، آماری که لزوم همسوشدن اجتماعی را ثابت میکند و ادعای آنها مبنی بر «ریمل موردعلاقۀ آمریکاییها» را بیشتر تأیید میکند.
در این مقاله، به تعیین هدف تبلیغاتی، انتخاب روشهای مناسب و معرفی ابزارهای پربازده تبلیغاتی پرداختیم. با اجرای این مراحل و توجه به جزئیات، میتوانید تبلیغات موفقی برای کسب و کار خود داشته باشید. به طور خلاصه، تعیین هدف تبلیغاتی مهمترین مرحله در ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موفق است. هدفهای شما باید با تجارت و مشتریان شما هماهنگ باشند و باید مشخص باشند تا بتوانید به کمک تبلیغات به اهداف خود دست یابید. دانستن بودجهبندیهای کسب وکارهای رقیب برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند به کسب و کار شما در بودجهبندی کمک بسیار زیادی بکند. بهرهگیری از روش «بنچمارکینگ یا الگوبرداری» (Benchmarking) بهترین روش برای مقایسه فعالیت کسب و کار با شرکتهای رقیب با اندازه مشابه در حوزههای تخصصی مشابه است.
جذب لیدهای ارزشمند برای فروش
پلتفرمهای مختلفی برای تبلیغات کلیکی وجود دارد که میتوانید تبلیغات کسب و کار خود را در آنها منتشر کنید. از این پلتفرمها میتوان موتورهای جستجوی مشهور مانند گوگل و بینگ، شبکههای اجتماعی و وبسایتهای منتشرکننده تبلیغات مانند «کاپریلا» را نام برد. همانطور که پیشتر گفتیم، «تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click | PPC Advertising) شکلی از تبلیغات در بازاریابی دیجیتال است که به منظور افزایش ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو انجام میشود. در این شکل تبلیغات، کاربران با جستجوی کلمات کلیدی خاص یا بازدید از صفحههای وب خاص، تبلیغات شما را مشاهده میکنند و با کلیک کردن روی آنها، به وبسایت شما هدایت میشود. سپس شما بهازای هر کلیک روی تبلیغات، مبلغی را به پلتفرم تبلیغکننده میپردازید. تصویر زیر، محل قرارگیری و اندازههای استاندارد بنرهای تبلیغاتی و میزان استفاده از بنرها در اندازههای مختلف را نشان میدهد.
{چگونگی تأثیر تبلیغات بر مشتریان با پیام تبلیغاتی؟
|}تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای وبسایت یا لینکسازی داخلی و خارجی، تنها به جذب ترافیک ارگانیک منجر نمیشود. این کار علاوه بر افزایش اعتبار وبسایت شما، بهبود تجربۀ کاربران را نیز به همراه دارد و آنها را به سمت مسیرهای درست هدایت میکند. از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای بررسی نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ کلیک (CTR) و سایر معیارها استفاده کنید و در صورت نیاز استراتژیهای خود را بهینهسازی کنید. برای اطلاعات دقیقتر در این زمینه میتوانید مقالۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات را بخوانید. انیمیشنها یکی از بهترین روشها برای جان دادن به تبلیغات و روایت داستانهای جذابتر هستن.
در صورتی که بتوانید کمپین خود را جذاب و خلاقانه ایجاد کنید، این شانس را خواهید داشت تا تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. توصیه میکنیم برای بیشتر شدن دانش خود مقاله بهترین کمپین های تبلیغاتی ایران و جهان را مطالعه نمائید. به عنوان مثال، کمپین های تبلیغاتی که مک دونالد از آنها استفاده کرده به این زنجیره غذا فروشی کمک بزرگی کرده است. ایده های تبلیغاتی مختلف، به این شرکت در بین المللی شدن اعتبار آن کمک بسزایی داشته اند.
انتخاب روش مناسب تبلیغات برای هر کسب و کار موضوعی بسیار مهم است که باید بر اساس نیازها و اهداف خاص برند صورت گیرد. هر یک از این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند و بسته به نوع محصول، بازار هدف و بودجه، ممکن است یکی از آنها برای کسب و کار شما مناسبتر باشد. ترکیب چندین روش تبلیغاتی به شما این امکان را میدهد که هر کدام از مزایای آنها را بهرهبرداری کنید و در عین حال ریسکها را کاهش دهید. در نهایت، ایجاد اعتبار و اعتماد در بین مشتریان، کلید موفقیت در هر نوع تبلیغات است. تبلیغات به شما این امکان را میدهد که تعاملات مداومی با مشتریان خود برقرار کنید. از طریق تبلیغات خلاقانه و جذاب، شما میتوانید مشتریان را ترغیب کنید که با برند شما درگیر شوند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند و به پیشنهادات شما پاسخ دهند.
بودجهبندی نادرست یا هزینه کردن بیش از حد در کانالهای غیرموثر میتواند منجر به کاهش بازدهی شود. در این مقاله، قصد داریم به بررسی روشها و تکنیکهای هدفمندسازی تبلیغات بپردازیم و نشان دهیم که چگونه میتوان با استفاده از این استراتژیها، تبلیغاتی هوشمندانهتر و کارآمدتر ایجاد کرد. Dove در همکاری کمپین خود با Operation Homefront از داستانسرایی استفاده میکند.
اما در درجۀ اول برای استفاده از هر نوع تبلیغاتی، هر کسبوکاری باید مخاطب هدف خود را بشناسد و بهترین کانال ارتباطی (کانال رسانه) با آنها را شناسایی کند. کانالهای رسانهای که هر تجارت میتواند با توجه به نیاز و بودجۀ خود از آن استفاده کند، شامل رادیو، تلوزیون، کارهای چاپی و رسانههای آنلاین میشود. عوامل دیگری مانند کیفیت محصولات، خدمات مشتریان، نوآوری و قیمتگذاری نیز در موفقیت یک کسبوکار نقش مهمی دارند.
برای مثال، میتوانید تبلیغات ریتارگتینگ را به کار بگیرید تا کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کردهاند را دوباره هدف قرار دهید. این روش هزینههای تبلیغاتی شما را بهینه میکند و نرخ تبدیل را افزایش میدهد. بازاریابی اینترنتی را تنها به تولید محتوا در شبکههای اجتماعی محدود نکنید. فضای مجازی فرصتی عالی برای تعامل مستقیم با مخاطبان است و همچنین میتوانید از نظرسنجیها، استوریها، مسابقات، ولاگها و پستهای تعاملی برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنید.
این موضوع میتواند تأثیر مستقیمی بر وفاداری مشتری نسبت به برند، محصول و یا خدمات ویژه داشته باشد. بیش از نیمی از افزایش فروش و جذب مشتریان همیشگی وابسته به تبلیغات مؤثر است. از قدیم تا به امروز همیشه با تبلیغات مختلف بازاریابی سروکار داشتهایم.
این روش برای کسبوکارهای محلی مثل مبلفروشی، گلفروشی، مطب دندانپزشکی، قالیشویی و حتی ابزارفروشی مناسب است. آنها حضور خود را در هر شهر به این طریق اعلام میکنند تا توجه مردم را جلب کنند. شیوههای تبلیغات موثر آنلاین را با هم بررسی کردیم؛ ولی آیا باید قید دنیای آفلاین را بزنیم؟ خیر! در بخش بعدی، به شما میگوییم چگونه از روشهای آفلاین برای افزایش فروش بهره ببرید.
استراتژی تبلیغاتی، همان چیزی است که تبلیغات شما را هدفمند، مؤثر و متمایز میکند. بیلبوردهای خیابانی، از جمله رایجترین استراتژیهای تبلیغاتی است که برای جذب مخاطبان در مکانهای پرتردد بسیار موثر هستند. پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان بهصورت سریع و مؤثر میتواند حس اعتماد را در آنان ایجاد کند.
تبلیغ رفع لکهای پوستی هم به سراغ عبارتها و کلماتی مثل «با یک محلول» (راهکار ساده)، «سریعترین زمان» (راهکاری فوری) و «لکهای پوستی را درمان کنید» (درد و مشکل مشتری) رفته است. سایر عناصر تبلیغ باید از عنوانی که انتخاب میکنید، بهطور کامل پشتیبانی کنند. در نقطهٔ مقابل، اگر قرار است قدیمیها (میانسالها و سالمندان) را هدف بگیرید، تبلیغات سنتی باید اولویت اول شما باشد؛ بهخصوص تلویزیونی، بیلبوردی و رادیویی. از دیگر امکانات پنل یکتانت هم میتوان به ارسال لینک در پیامک و کوتاهکردن خودکار آن، گزارش دقیق و هزینه بهازای پیامک تحویلدادهشده اشاره کرد.
- سعی کنید همهچیز تبلیغ بهگونهای طراحی شود که مخاطب احساس نکند شما قصد دارید او را فریب دهید. {
- شما باید در تبلیغ خود نشان دهید قیمت محصول نسبت به مزایایی که برای مخاطب به همراه دارد واقعا ارزان است. |}
- بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند. {
- این نوع تبلیغات معمولاً شامل پیامهایی است که بر ارزشها و مزایای ویژه برند تأکید دارند. |}{
- این آتلیه به خاطر کیفیت بالای عکسها و دقت در انتخاب تجهیزات، به عنوان یکی از گزینههای مطمئن در بین مشتریان شناخته میشود. |}
- در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد.
در دنیای رقابتی امروز، جایی که کسبوکارها برای جلب توجه مشتریان با یکدیگر رقابت میکنند، تبلیغات نهتنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت محسوب میشود. در این مقاله، به بررسی اهمیت تبلیغات، انواع مختلف آن و تأثیرات آن بر رشد کسبوکار خواهیم پرداخت. اعتماد به برند یکی از عوامل کلیدی در موفقیت کسبوکار است، و تبلیغات میتواند نقش مهمی در افزایش این اعتماد ایفا کند.
تبلیغ جالبی که در تصویر زیر از قهوه مشاهده میکنید با چاشنی طنز میتواند به راحتی ذهن مخاطبین را به خود مخطوش کند. این کمپین میتواند نسبت به آگهی های معمولی که روزانه مشاهده میشوند نرخ تعامل بسیار بالاتری را ثبت کند. این کمپین توسط Diamond Coffee ایجاد شده که در فروش این شرکت تاثیر عمده ای خواهد گذاشت. در دنیای امروز تا دلتان بخواهد گزینه های تبلیغاتی وجود دارد و ممکن نیست هیچ کدام از آنها نتوانند به شما کمک کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که بیشتر کسب و کارها با بودجه تبلیغاتی محدودی مواجه هستند.
رنگ مشکی آنها انتخاب خوبی برای نشاندادن لوکسبودن محصولی است که ارائه میکنند. ارسال پیامک تبلیغاتی در همهٔ کسبوکارها کاربرد دارد؛ از یک برند کوچک گرفته تا برندهای بزرگ. ارسال کد تخفیف، قرعهکشی، اطلاعرسانی دربارهٔ محصولات جدید یا تورهای لحظه آخری، اطلاعرسانی دربارهٔ حراج محصولات در آخر فصل، همگی به فروش بیشتر منجر میشوند. روش کار به چه شکلی است؟ مخاطب حین گشتوگذار در دیجیکالا (مثلاً جستوجوی محصول یا بررسی یک محصول خاص) با تبلیغ فروشگاه شما مواجه میشود.
امیدواریم که با خواندن این مقاله دیگر از شنیدن سوال چرا باید تبلیغ کنیم متعجب نشوید. فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای این صفحه اعلام نمائید. تصور کنید اگر تنها یک برند خودرو در جهان وجود داشت و رقیبی برای آن به وجود نمیآمد، چه تغییراتی را شاهد بودیم؟ به احتمال زیاد، داشتن خودروی شخصی یا حتی دیدن آن، برای اکثر جامعه دور از ذهن بود. درحقیقت، همۀ تبلیغکنندگان بازاریاب هستند، اما همۀ بازاریابان تبلیغکننده نیستند. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر درباره خدمات و دورهها، با ما در ارتباط باشید. شما باید به درستی از امکانات محصول خودتان اطلاع داشته باشید و آنرا فهرست کنید، همچنین شناخت فهرست امکانات محصول رقیبان نیز برای قیاس آنها و رقابتی قدرتمندتر کاملا ضروری است.
از افزایش آگاهی از برند تا افزایش فروش با تبلیغات و بهبود روابط با مشتریان، تبلیغات نقش مهمی در توسعه کسبوکارها ایفا میکند. با بهرهگیری از تبلیغات اینترنتی و تبلیغات در فضای مجازی، میتوانید بهطور مؤثر بازار خود را گسترش داده و با استفاده از استراتژیهای هوشمندانه، به اهداف تجاری خود دست یابید. یکی از فواید تبلیغات این است که به شما کمک میکند تا نام برند خود را به مخاطبان گستردهتری معرفی کنید. تبلیغات آنلاین به شما این امکان را میدهد تا در فضای مجازی بهسرعت شناخته شوید.
یکی از قویترین راهحلها برای این پرسش، نحوه ایجاد تبلیغی که برای مخاطب جذاب باشد، مشخص کردن احساسات و جذابیت آنهاست. با استفاده از احساسات، می توانید مخاطبان بالقوه خود را متقاعد کنید که اقدامی انجام دهند. طنز یک ابزار حیاتی در تبلیغات است زیرا به برانگیختن احساسات مثبت کمک می کند. تنها کاری که تبلیغات می توانند انجام دهند این است که راه حل های شما را به یاد ماندنی کنند.
همانطور که شما بهطور مداوم برند خود را به مشتریانتان یادآوری میکنید، شاید علاقۀ آنها را با محصولات جدید یا قیمتگذاری تخفیفی با عنوان اعضای وفادار جلب کنید. با این کار آنها بهجای رویآوردن به رقبای شما، همچنان با شما ارتباط برقرار میکنند و از شما خرید میکنند. عنوان فرعی نیز یکی از اجزای کلیدی تبلیغات است و مستقیماً در زیر عنوان ظاهر میشود.
هنگام نوشتن تبلیغات، تمرکز بر روی راه حل هایی که محصول یا خدمت شما برای مشکلات و نیازهای مشتریان ارائه می دهد، اهمیت زیادی دارد. به جای تمرکز بر ویژگی های فنی، بهتر است به این پردازش که چطور می توانید به مخاطبان خود کمک کنید و مشکلاتشان را حل کنید. ارائه مزایای منحصر به فرد و تمایزی که محصول یا خدمات شما نسبت به رقبا دارد، می تواند به جلب توجه و جذب مخاطبان کمک کند. اگر می توانید نقاط قوت منحصر به فرد محصول خود را به خوبی معرفی کنید، افراد بیشتری به تبلیغات شما توجه خواهند کرد. از طریق مراجعه به آتلیههای معرفی شده و بررسی خدمات هر کدام، میتوانید اطمینان حاصل کنید که پروژه عکاسی شما در دست تیمی حرفهای و متعهد قرار میگیرد. به همین ترتیب، استفاده از خدمات عکاسی حرفهای در شیراز میتواند زمینهساز خلق آثار هنری با کیفیت بالا و همچنین ثبت خاطرات ارزشمند زندگی باشد.
اینجا