افزایش رتبه سایت به صورت تخصصی
افزایش رتبه سایت: 9 روش برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل متاوب
سایتی که طراحی کاربرپسندی دارد و به راحتی قابل استفاده است، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکند و این باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو میشود. سایتهای سریعتر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند و تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه میدهند. برای افزایش سرعت سایت میتوانید از ابزارهایی مانند GTmetrix یا Google PageSpeed Insights یا از افزونههای Lite Speed Cache و Wp Super Cache استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از ارتقا سیستم هدایت کاربران و منوی اصلی سایت به افزایش رتبه سایت در گوگل بپردازید. گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربری داشته و این غول جستجو همواره نشان داده که به اصول خود بسیار متعهد است. مهمترین تعهد گوگل از دید خود اینست که بهترین نتایج را به ازای جستجوی عبارات مورد نظرشان به کاربران نمایش دهد.
کاربرانی که از طریق جستجو وارد سایت شما میشوند، معمولاً به دنبال پاسخ به سوالات یا نیازهای مشخصی هستند و این تطابق بین نیاز کاربر و محتوای سایت، احتمال تبدیل آنها به مشتری را افزایش میدهد. در ادامه تکنیک های بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو و پاسخ به سوال برای سئو سایت چه کنیم، می توان به قراردادن دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. به این ترتیب درصورتی که محتوای شما برای کاربران کاربردی بود، می توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. استفاده از این دکمه ها در تمام سایت ها امکان پذیر است و به راحتی انجام می شود. گوگل، بهعنوان بزرگترین کتابخانه دیجیتال جهان، با الگوریتمهای پیچیدهای، وبسایتها را رتبهبندی میکند. هر وبسایت برای دیده شدن و جذب مخاطب بیشتر، نیازمند حضور در صفحات نخست نتایج جستجو است.
برای اینکه سایت شما در نتایج جستجو به رتبههای بالا دست یابد، محتوای شما باید نیازهای جستجوگران را بهطور کامل و دقیق برآورده کند. در نهایت، سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل یک فرآیند مستمر و نیازمند صبر و تلاش است. اجرای اصول و تکنیکهای سئو که در این مقاله معرفی شدند، میتواند به شما کمک کند تا به مرور زمان ترافیک بیشتری جذب کرده و در رتبه بالاتری قرار بگیرید. از یاد نبرید که دنیای سئو همواره در حال تغییر است و با پیگیری مداوم و بهروزرسانی استراتژیهایتان، میتوانید از رقبا پیشی بگیرید. حضور در رتبههای بالای گوگل به شما این امکان را میدهد که در بازارهای رقابتی پیشرو باشید. در حوزههایی که رقابت شدید است، حتی تفاوتهای کوچک در رتبهبندی میتواند تأثیر بسزایی بر میزان بازدید و فروش داشته باشد.
در انتها نیز باید کلمات کلیدی متنوعی را در هر یک از هدینگ ها به کار برده تا شانس کسب رتبه حول این کلمات کلیدی را افزایش دهید. به عبارتی شما می بایست کاربران را در صفحه نتایج جستجو ترغیب به کلیک بر روی سایت خود کنید. اغلب سیستم های مدیریت محتوا به شما اجازه می دهند که عنوان صفحات را به راحتی تغییر دهید. تمام کسب و کارها نیاز به سئو محلی ندارند، اما با این حال این مورد در کسب و کارهایی که به رفت و آمد کاربران وابسته هستند، امری ضروریست. این الگوریتم در جستجوی عباراتی که نیازمند ارائه کسب و کارهای محلیست، سه مورد از آنها را در ابتدای نتایج جستجو نشان می دهد.
با توجه به تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو، همیشه باید در حال یادگیری و بهروزرسانی استراتژیهای خود باشید. با اجرای اصول سئو میتوانید به بازدید سایت را بالا ببرید و در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشید. استفاده غیر اصولی از متا تگ ها می تواند در آینده گریبانگیر شما شود. زمانی که شما متا تگ هایی را برای توصیف محتوا استفاده می نمایید، به طور معمول از کلمات کلیدی استفاده می کنید. معمولا نیز محدودیت هایی برای طول کاراکترهای این متا تگ ها وجود دارد.
این موضع چیزی فراتر از ارتقا رتبه در نتایج جستجوست و هدف کسب رضایت کاربران می باشد. اما این بالا بردن رتبه گاهی آنقدر دشوار است که باید ماهها برای آن تلاش کنیم. برای اینکه محتوای شما در گوگل رتبه خوبی کسب کند، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. بهعنوان مثال، اگر شما به دنبال بهینهسازی سایت برای کلمه کلیدی “سئو سایت در شیراز” هستید، محتوای شما باید بهطور خاص به خدمات سئو در این منطقه اشاره کند و نیازهای جستجوگران را برآورده سازد. سرعت بارگذاری صفحات یکی از عوامل کلیدی در رتبهبندی سایت توسط گوگل و تجربه کاربری است. کسبوکارهای ایرانی باید توجه ویژهای به این نکته داشته باشند، چرا که سرعت پایین بارگذاری صفحات میتواند منجر به از دست دادن مشتریان و کاهش نرخ تبدیل شود.
از آن جایی که سئو یک فرآیند دائمی میباشد، شما هرگز نباید فکر کنید که کارتان با آن تمام شده است. به جای آن، باید روشها و اقدامات خود را به طور مرتب اصلاح کنید تا مطمئن شوید که وبسایت مخاطبان و میزان ترافیک مناسب را دریافت خواهد کرد. هنگام تلاش برای رسیدن به بالاترین رتبه در گوگل، باید ساختاری نسبتا ساده و قابل اعتماد برای وبسایت ایجاد کنید و سلسله مراتبی واضح و قابل درک در صفحات آن داشته باشید. خزندههایی که جستجوگر از آنها به منظور ایندکس کردن هر صفحه از وبسایت استفاده میکند، یکی از اجزای اساسی موتور جستجوگر گوگل محسوب میشود. برای ایندکس درست این خزندهها، باید درک و پیمایش وبسایت خود را آسان کنید. یکی از سادهترین و مؤثرترین راهها برای تشویق کاربران به اشتراکگذاری محتوای سایت شما در شبکههای اجتماعی، استفاده از دکمههای اشتراکگذاری است.
در این میان ما به عنوان یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ با نام تجاری مای کاستومر میتوانیم با رعایت استانداردهای سئو بهترین سایت را طراحی کنیم. همچنین با استفاده از بهترین تکنیکها رتبههای بالایی را از موتورهای جستجوگر برای شما کسب نماییم. ابزار Nightwatch تنها میتواند بین ۱۰ تا ۲۰ کلمه کلیدی را در طول روز بررسی کند و آن را به شما نمایش دهد. اصولاً چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد که در پاراگراف های اولیه بایستی این چگالی بیشتر باشد. به عنوان یک کسب و کار اگر قصد افزایش ترافیک وبسایت خود را دارید، باید نحوه بهینهسازی نتایج گوگل را بدانید.
کلمات کلیدی بلند رقابت کمتری دارند و میتوانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این کلمات معمولاً شامل جزئیات بیشتری هستند و مخاطبان هدفمندتری را جذب میکنند. البته توجه داشته باشید محتوای طولانی که برای کاربر آماده میکنید محتوای جذاب و مرتبطی باشد. در غیر این صورت از پر کردن مقاله از محتوای نامربوط به شدت دوری کنید، چرا که کاربر زمانی که به محتوای نامربوط برسد سریع از سایتتان خارج شده و این امر میتواند آسیب جدی به سایتتان بزند. گوگل در این مورد بسیار حساس است و زمانی که وبسایت شما را بررسی میکند درصورت وجود محتوای چند رسانهای امتیاز خوبی به وبسایتتان میدهد. منظور از سایت های اسپم سایت هایی هستند که ار تکنیک های غیر مجاز در وب سایت خود استفاده می کنند.
در مقایسه با روشهای سنتی تبلیغاتی مانند بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، بهبود رتبه سایت در گوگل بسیار مقرونبهصرفهتر است. در نتیجه، سرمایهگذاری در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین راهکارها برای رشد و توسعه کسبوکارهای آنلاین محسوب میشود. نظرات کاربران و بررسیهای مثبت میتوانند به افزایش سئو سایت شما کمک کنند. سایتهایی که تعامل بیشتری با کاربران دارند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب میکنند. تصاویر میتوانند تاثیر زیادی بر اینکه چگونه بازدید سایت را بالا ببریم داشته باشند.
در ادامه شما را با روش های افزایش سئو سایت رایگان، آشنا خواهیم کرد. کسب رتبه اول در گوگل برای همه کلمات کلیدی ممکن نیست و به شدت رقابتی است. با این حال، با پیروی از بهترین روشهای سئو و تلاش مداوم، میتوانید شانس خود را برای رسیدن به این هدف افزایش دهید. افزایش رتبه دامنه به طور مستقیم با بهبود سئوی کلی سایت شما مرتبط است. با اجرای راهکارهای ذکر شده در پاسخ به سوال اول و همچنین با تمرکز بر ساخت بک لینکهای قوی و متنوع، میتوانید رتبه دامنه خود را افزایش دهید. برای آنکه موتورهای جستجو بتوانند سریعتر و دقیقتر محتوای سایت شما را پیدا کنند، ایجاد یک نقشه سایت XML بسیار مفید است.
حذف شدن بک لینک ها امری اجتناب پذیر است اما بایستی روی بک لینک هایی سرمایه گذاری کنید که احتمال کم شدن آنها کمتر باشد. اما در صورتی که بر رپورتاژ ها سرمایه گذاری کنید و از سایت های معتبر رپورتاژ بخرید، احتمال حذف شدن آنها بسیار پایین است. برخی افراد تصور می کنند سئو یک چوب جادویی است که به سرعت باعث رشد فروشگاه اینترنتی آنها می شود. تمامی این موارد باعث به وجود آمدن صفحات زامبی و در برخی مواقع کنیبالیزیشن در سایتتان می شود. علاوه بر این استفاده بدون برنامه از برچسب ها می تواند به صفحات زامبی سایت شما اضافه کند.
در صورتی که سایت شما مسیر کلیک کوتاهی داشته باشد، موتورهای جستجو نیز زمان کمتری را برای بررسی سایت شما صرف می کنند. برای کمک به شما در افزایش رتبه سایتتان در گوگل، جدولی تهیه کردهایم که مهمترین عوامل موثر در سئو و راهکارهای بهبود آنها را به طور خلاصه ارائه میدهد. همچنین، به کارگیری المانهایی نظیر فهرستهای نقطهای، تاکید بر کلمات کلیدی و استفاده محدود از رنگها، به سازماندهی بهتر محتوا و جلب توجه مخاطب کمک شایانی خواهد کرد. یک طراحی مینیمال و در عین حال جذاب، نه تنها به زیبایی وبسایت میافزاید، بلکه باعث میشود مخاطب زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و به بخشهای مختلف آن مراجعه کند. به یاد داشته باشید که یک وبسایت با طراحی مناسب، نه تنها برای کاربران، بلکه برای موتورهای جستجو نیز جذابتر خواهد بود.
به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی به طور متوسط بازدید در روز دریافت کند، زمانی که این وبسایت در جایگاه برتر قرار داشته باشد، این میزان به حدود 2740 بازدیدکننده در طول روز میرسد. محتوای حرفهای باید به اندازه کافی جامع باشد تا تمامی جنبههای موضوع را پوشش دهد. گوگل معمولاً صفحاتی که محتوای طولانی و جامع دارند را بیشتر ترجیح میدهد، زیرا این صفحات معمولاً اطلاعات کاملتری به کاربران ارائه میدهند. طول محتوا باید بهطور طبیعی و نه بهصورت مصنوعی افزایش یابد تا محتوا همچنان مفید و خوانا باقی بماند. عنوان صفحه (Title Tag) یکی از مهمترین اجزای سئو است که تأثیر مستقیم بر نرخ کلیک (CTR) دارد.
پیش از بهینهسازی وبسایت، باید کلمات کلیدی خود را مشخص کنید و بدانید که برای کدام کلمات کلیدی میخواهید بهینهسازی وبسایت انجام دهید. در غیر این صورت، شما در حال تلاش برای چیزی خواهید بود که هیچ پیشرفتی نخواهد داشت. به طور کلی میتوان گفت، سئو برای موفقیت وبسایت و کسب و کار در دنیای مدرن ضروری است و اگر از آخرین تاکتیکهای بهینهسازی برای بهبود وضعیت خود استفاده نکنید، عقب میمانید. هدف گوگل زمانی که برای اولین بار شروع به کار کرد، این بود که شما را در سریعترین زمان ممکن است وبسایت خارج کند. اما دیگر موتورهای جستجوگر میخواستند که بازدید کنندگان در صفحات آنها بمانند و در یافتن اطلاعات مناسب مفید نبودند. گوگل بزرگترین موتور جستجو است که روزانه بیش از 8.5 میلیارد جست و جو انجام میدهد.
اولین قدم برای پیشرفت توی سئو اینه که بدونی رقبات چه کارهایی میکنن و از چه کلمات کلیدی استفاده میکنن. با این کار میتونی بفهمی که چه کلمات کلیدی به کار اونا اومده و چطور میتونی از این اطلاعات به نفع خودت استفاده کنی. ابزارهایی مثل Semrush یا Ahrefs بهت کمک میکنن تا کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت رقبای تو میشن رو پیدا کنی. نقل قول ها مانند بک لینک ها بیشتر از نظر کیفی اهمیت دارند و وجود تعداد بسیاری از آنها در اولویت نیست. این نقل قول ها موجب افزایش اعتبار شما شده و برند شما را به نهایت دیده شدن می رساند. زمانی را صرف کرده و اقدام به درج وب سایت خود به همراه آدرس و شماره تلفن آن در وب سایت های مربوطه کنید.
به آن دسته از کلمات کلیدی را که رقبای شما هدف فعالیت خود قرار داده اند، توجه کنید و بر روی آن کلمات سرمایه گذاری کنید. همچنین کلمات کلیدی ای را که هنوز کسی به طور جدی روی آن ها کار نکرده است، گزینه مناسبی برای شما هستند. با تیز بینی در رصد رقبا، می توانید خیلی زود موفق به افزایش رتبه سایت خود بشوید. منظور از صفحات ضعیف صفحاتی هستند که حداقل اصول ابتدایی سئو در آن ها رعایت نشده اند. تمامی صفحات سایت شما باید شامل هدینگ های بهینه سازی شده، کلمات کلیدی مرتبط، لینک سازی داخلی و ... بنابراین از بوجود آمدن صفحات ضعیف در سایت خود جلوگیری کنید و در صورتی که چنین صفحاتی دارید، به اصلاح آنها بپردازید.
دقت داشته باشید که جمعیت فعال در ویکیپدیا نسبت به محتوای آن بسیار حساس هستند و در صورتی که لینک شما از ارزش کافی برخوردار نباشد مطمئنا از طرف آن پاک خواهد شد. این مسائل نشانه های خوبی نیستند و بهتر است که با صرف زمانی اندک، این لینک ها را یافته و آنها را با لینک های صحیح جایگزین کنید. برای انجام این کار می توانید از ابزار Screaming Frog SEO Spider استفاده نمایید. جزئیات قیمت سئو رو در بخش فرم درخواست سئو درج کردیم و میتونید مشاهده کنید. با در اختیار داشتن دادهها برای پشتیبانگیری، میتوانید توجه خود را روی تلاشهایی که بیشترین بازدهی را دارد متمرکز کنید و نسخه دوم را حذف نمایید.
شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، ایکس (توییتر)، لینکدین و … به دلیل آمار بالای کاربران میلیونی خود، فضای بسیار مناسبی برای دریافت بکلینکها هستند. بر اساس معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا، میزان تجربه، دانش و تخصص نویسنده محتوا، سطح اعتبار سایت و قابل اعتماد بودن آن در اولویت هستند. طبق آمار منتشر شده که در تصویر زیر ملاحظه میکنید، ۳۰٪ کلیکها را رتبه اول سرچ گوگل جذب میکند و سایر صفحات گوگل زیر ۱٪ از کلیکها را جذب میکنند. معیارها برای کلمات کلیدی مختلف متفاوت است، اگر شما نمی توانید محتوا تولید کنید، رقیب شما هم نمی تواند پس شرایط هر دو طرف یکسان است. اکنون که متوجه شدید چگونه سئو سایت را بالا ببریم، بهتر است از دلایل افت رتبه سئو سایت نیز اطلاع داشته باشید. استفاده از روش های منسوخ شده یکی از مهم ترین دلایل شکست در سئو است.
برای برخی از مهمترین عبارات و کلمات کلیدی سایت، صفحات مجزایی به همراه عناوین مرتبط با آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است، اینست که صفحات به وجود آمده می بایست کاملا طبیعی به نظر برسند. به عبارت دیگر اضافه کردن کلمات کلیدی دیگری به عنوان صفحه ای که هیچ ارتباطی با آن ندارد، حتی ممکن است موجب آسیب رساندن به رتبه سایت نیز شود. متا دیسکریپشن هر صفحه در زیر لینک سبز رنگ هر آیتم در نتایج جستجو نمایش داده می شود. بنابراین از چند کلمه کلیدی هدف در آن استفاده کرده، به گونه ای که بهترین توصیف از محتوای آن صفحه را داشته باشید. این مورد از فاکتورهای خیلی موثر رتبه بندی محسوب نمی شود، اما گوگل آن را تا حدودی در نظر می گیرد، چرا که موجب ارتقا تجربه کاربری سایت می گردد.
بک لینک ها Backlinks جزو قدرتمندترین فاکتورهای تاثیرگذار در افزایش رتبه وبسایت شما در گوگل هستند. دریافت بک لینک از سایتهای دیگر جزو مهمترین تاکتیکهای سئو خارجی Off-Page در راستای بهبود رنکینگ گوگل است. با یافتن این کلمات، میتوانید محتوای متناسب با آنها را تولید و در سایت خود منتشر کنید. این کار، نرخ بازدید صفحات سایت را بالا میبرد؛ به شرط اینکه، کلمات کلیدی هدفمند و مناسب را ملاک قرار دهید. تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ به شما کمک میکند تا از کلمات یا عبارتهایی که کاربران هدف در گوگل جستجو میکنند، باخبر شوید.
توصیه ما در اینجا سرعت دادن به انتشار محتوا نیست، بلکه انتشار محتوای با کیفیت همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین همواره هفته ای یک بار هم که شده وبلاگ سایت را بروز رسانی کنید. به واسطه چنین صفحات افزایش رتبه فوق العاده ای را مشاهده نخواهید کرد، اما این گونه صفحات از جمله مواردی هستند که هر سایتی الزاما به آن نیاز دارد. در مرحله بعد لازم است که به سازمان دهی مطالب سایت پرداخته و آنها را در مجموعه ها و زیرمجموعه هایی دسته بندی کنید. لیستی از موضوعات مطرح شده در بلاگ تهیه کرده و برای هر یک از آنها دسته ای ایجاد کنید.
چون راستش را بخواهید گوگل با کلاه سفیدهای قانونمند هم سر لج داشته و به این سادگیها به آنها رتبه نمیدهد. کلاه خاکستریها برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از تکنیکهایی استفاده میکنند که نه آنقدر قانونیاند که به آنها بگوییم کلاه سفید، نه آنقدر کلاه بردارانهاند که نامشان را بگذاریم کلاه سیاه! در نتیجه خاکستری بودن در دنیای سئو نتیجه بخشتر و هوشمندانهتر میباشد. گوگل صفحاتی را در نتایج برتر نمایش می دهد که جواب جستجوگر را به طور کامل پوشش دهند. اما از کجا بدانیم که چه سؤالات و جوابهایی برای گوگل مهم است تا در بهبود رتبه گوگل موفق عمل کنیم؟؟!
در ادامه بدون هیچ مکثی به معرفی 101 روش افزایش رتبه وبسایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو می پردازیم. یکی از ارائهدهندگان برجسته خدمات پشتیبانی سایت، شرکت طراحی سایت اصفهان است. تیم طراحی سایت اصفهان خدمات جامعی شامل طراحی، پشتیبانی سایت اصفهان و بهینهسازی وبسایت یا سئو در اصفهان را ارائه میدهد و نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده میسازد. تیم حرفهای این شرکت با تسلط بر استانداردهای جهانی و شناخت بازار ایران، تضمینی برای رشد و موفقیت وبسایت شماست. زمان افزایش رتبه سایت در گوگل به پارامترهای زیادی مانند میزان سابقه شما بستگی دارد. اما معمولا مدت زمان پیش بینی شده برای هر پروژه، بین ۵ تا ۸ ماه است.
هر نوع اقدامی که به بهتر شدن رتبه سایت شما در گوگل کمک کند، سئو و بهینه سازی سایت نام دارد. به قسمت های ویژه ای از اطلاعات صفحات که به منظور پاسخ سریع به سوال کاربر، در نتایج جستجو نمایش داده می شود، فیچر اسنیپت گفته می شود. در صورتی که از Featured Snippets در صفحات خود استفاده کنید، احتمال نمایش داده شدن فیچر اسنیپت از سایت شما تا نتیجه پنج جستجو نیز وجود دارد. از دیگر راه های افزایش seo، بهینه کردن برچسب ها و عناوین دسته بندی ها است. برخی سایت های فروشگاهی و مجله ای مرتکب این اشتباه میشوند و از یک نام مشترک برای دسته بندی و برچسب ها استفاده می کنند.
بنابراین هنگام انتخاب کلمات کلیدی لازم است بر روی کلمات کلیدی معنایی و طولانی که هدف کاربر را آشنا میکنند، تمرکز کنید. برای یافتن این کلمات کلیدی، میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا AnswerThePublic استفاده کنید که پیشنهادات مرتبط و کلمات کلیدی طولانی را به شما ارائه میدهند. مثلا محتوایی که در صفحات مختلف سایت منتشر کردهاید را نباید به حال خود رها کنید. عدم بهروز رسانی محتوای سایت باعث بروز مشکلاتی مثل افزایش نرخ پرش میشود. به این ترتیب، اگر آمار و نتایج دلگرمکننده نباشد و افزایش مثبتی در رتبه سایت شما در گوگل مشاهده نشود، باید تلاشتان را برای اجرای تاکتیکها بیشتر کنید و یا برای آموزش سئو اقدام کنید. از میان تمام روش های فوق، بازدید از طریق گوگل برای تمام وبمسترها اهمیت دارد.
میزان تکرار کلمات کلیدی در پاراگراف اول متن و سایر بخش های متن را فراموش نکنید و حتما از تگ های H1 و H2 برای عنوان صفحات استفاده کنید. از خاطر مبرید که به کار بردن محتوای کپی شده و تکراری از نظر گوگل تخلف است و موجب پنالتی گوگل شدن می شود. ارتقا رتبه سایت مستلزم پرداخت هزینه است؛ اما نتیجه آن رضایت بخش خواهد بود و هزینه هایی که برای ارتقا رتبه سایت در گوگل کرده اید، جبران خواهد شد. افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود جایگاه سایت در کلمات کلیدی مرتبط دغدغه اصلی مدیران سایت ها است. تمام مدیران سایت ها تلاش می کنند که با بدست آوردن جایگاه مناسب در گوگل کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنند.
هیچ دلیلی وجود ندارد که محتوایی از یک صفحه بر روی سایر صفحات همان سایت یا دیگر وبسایت ها وجود داشته باشد. با این حال وجود محتوای تکراری بدون اینکه کلمه ای را کپی کرده باشید در وب سایت شما امری کاملا محتمل است. گراف دانش گوگل در حال بزرگتر شدن بوده و امروزه قادر است که به بسیاری از سوالات کاربران با توجه به اطلاعاتی که از سراسر وب کسب کرده است، پاسخ کوتاه و دقیقی دهد. چگونه می توان اطلاعات سایت خود را در این کادرها به نمایش گذاشت تا به حداکثر بازدید رسید. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه های همراه برای مرور وب ، واکنش پذیری وب سایت به ابعاد مختلف صفحه و نمایش بهینه در تمام دستگاه ها از جمله مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری